Магазин

Због чега се светла у авиону пригушују током вечерњих и ноћних летова

Многи сматрају да се светла у авионској кабини током лета пригушују како би путницима било једноставније за заспу. У стварности ова пракса нема никакве везе са спавањем, већ са нечим много важнијим.
Због чега се светла у авиону пригушују током вечерњих и ноћних летова© Canva / kyonntra

Сигурно сте приметили да се током касних вечерњих и ноћних летова светла у авиону пригушују, или чак потпуно гасе. Уколико сте и ви, као и многи други, помислили да се на тај начин летачко особље труди да вам колико-толико помогне да се одморите и брже утонете у сан - преварили сте се. Иако је стјуардима и стјуардесама ваш мир заиста увек високо на лествици приоритета, безбедност је нешто што је на самом врху.

Пригушена светла на ноћним летовима су важна са аспекта безбедности

Иако нико од путника у авиону није "на радном задатку", њихова улога у безбедности је врло значајна - они су ту да летачком особљу помогну у случају неке непредвиђене ситуације, пруже прву помоћ, па чак и учествују у евакуацији, уколико се укаже потреба. Зато особље увек води рачуна о томе да потенцијалне "помоћнике" распореди тако да буду ближи излазима.

Али, у ситуацијама када ствари измичу контроли и када је потребна муњевита реакција и особља и путника, велику улогу игра и осветљење у авиону, нарочито када је напољу мрачно. Баш зато се светла на летовима пригушују, како би се вид свих у кабини адаптирао на низак ниво осветљења, а водиље на поду кабине постале уочљивије, открила је стјуардеса Су Фогвел за магазин "Travel + Leisure".

Из истих разлога се на дневним летовима светла у кабини увек држе укључена, чак иако су у питању дуга путовања на којима би путници најрадије задремали. Уколико би се, примера ради, светла у кабини пригушила, а авион нашао у опасности која захтева евакуацију, путници би, након боравка у мраку остали заслепљени светлошћу споља, а самим тим били и животно угрожени.

И "ролетне" на прозорима авиона играју значајну улогу у безбедности

Они који често лете авионом су већ напамет научили процедуру за полетање и слетање - "ролетне" на прозорима увек морају бити подигнуте до краја, сви путници везани сигурносним појасевима, седишта усправљена, а сточићи фиксирани за седиште испред. Иако се може учинити да ово нема никакве везе са безбедношћу, то није тако.

"Подизање застора за прозоре током полетања и слетања олакшава стјуардесама да процене све спољашње опасности, попут пожара или крхотина летелице, који би могли да ометају евакуацију у екстремним слујчајевима", објаснио је пилот Патрик Смит за магазин "Travel + Leisure". Такође, путници тако могу уочити нешто што потенцијално може представљати опасност и о томе обавестити особље.

image