Магазин

"Процуреле" све тајне Гугловог алгоритма: Ево како претраживач одређује који садржај ћете видети

Пре само неколико дана Гугл је доживео непријатност која је довела до обелодањивања преко 2.500 докумената који до детаља објашњавају како функционише његов алгоритам. Оно што у њима пише не допада се никоме - ни маркетарима, ни научницима, а ни новинарима.
"Процуреле" све тајне Гугловог алгоритма: Ево како претраживач одређује који садржај ћете видети© Canva / pixelshot

Вероватно никада нећемо са сигурношћу и до детаља знати како функционише Гугл претраживач, али једно знамо сигурно - за рангирање резултата на основу корисничких упита он користи посебан алгоритам. Какав - ни то донедавно нисмо знали, али након што су поверљива документа команије доспела у јавност, дилеме више нема.

Кликови или поузданост информација - шта је пресудно

Судећи по документима која су "процурела", претраживач Гугл при рангирању страница предност ипак даје на основу броја кликова, док се поузданост информација (нажалост) ставља у други план. Овакво приказивање резултата претраге лако може довести до још већег ширења дезинформација, јер корисници најчешће кликћу баш на оне резултате који су при врху странице, објаснио је СЕО експерт Ренд Фишкин у интервјуу за Дејли Мејл.

Чињеница да се рад Гугл претраживача ослања првенствено на број кликова нарочито је погодила експерте у домену маркетинга и адвертајзинга (рекламирања), који непрекидно улажу напоре у то да се корисницима браузера пласирају тачни подаци из кредибилних извора. Осим ових категорија, "жртве" Гугловог алгоритма су и медијске куће и новинари, научници и стручњаци из других области, чија су открића и радови на овај начин практично занемарени.

Гуглов алгоритам би могао бити потпуно разоткривен

У контексту најновијих дешавања, Дејли Мејл затражио је објашњење и од представника компаније Гугл. На одговор се није дуго чекало, али је он веома површан: "Документа која спомињете у својим наводима су легитимна, али више нису релевантна", навели су они. "Поделили смо обимне информације о томе како претраживач функционише и чему тежи, али истовремено радимо и на заштити интегритета наших резултата и спречавању манипулација".

Ово није први пут да се Гугл сусреће са оптужбама овог типа. Слична ситуација догодила се и 2019. године, када су њихови представници такође негирали спекулације на тему начина рангирања резултата. "Наши системи имају за циљ да обезбеде релевантне резултате из ауторитативних извора", речено је тада за Волстрит Џорнал. Међутим, сада када су у јавност доспела документа која недвосмислено показују принцип функционисања алготима, поставља се питање - како је могуће да се историја понавља?

image