Магазин

Тајне ТикТок алгоритама: Због чега је супериорнији од других мрежа

Алгоритам ТикТока је за друге друштвене мреже практично недостижан - он је брз, савршено "разуме" који садржај нам се допада и готово је непогрешив у пласирању онога што ће у нама, корисницима, изавати допамински скок због кога једноставно нећемо моћи да престанемо да "скролујемо". Систем препорука на ТикТоку ради скоро па савршено, а ево шта се крије иза ове технолошке магије.
Тајне ТикТок алгоритама: Због чега је супериорнији од других мрежа© Canva / Nattakorn Maneerat

Пре само неколико дана Џо Бајден, председник САД потписао је закон који би могао довести до потпуне забране ТикТока у тој земљи. Многим креаторима садржаја, као и многим корисницима се ова одлука никако није допала, будући да је ова мрежа можда и најбоља од свих када је препознавање интересовања у питању.

ТикТок препознаје доба дана и повезује га са нашим преференцијама

Кратки видео формати омогућавају ТикТок платформи да буде динамичнија од других, сличних апликација, као и да прати промене у преференцијама корисника током дужег временског периода. Алгоритам је толико добро "истрениран" да он чак може препознати који садржај нам се више допада ујутру, а који поподне или увече, и на тај начин нам пласирати оне видео снимке који нам највише годе у том делу дана.

Што је брзо, то није кусо, макар када је ТикТок у питању

Осим тога, кратки снимци од по неколико десетина секунди на ТикТоку омогућавају алгоритму да много брже прикупља податке о томе шта се корисницима свиђа, а шта не, навео је у интервјуу за Ројтерс Џејсон Фанг, бивши директор одељења за гејминг у ТикТоку. За исто време, примера ради, 10 минута, Јутјуб алгоритам сакупи само један податак (јер толико просечно траје један видео), док алгоритам ТикТока сакупи на десетине утисака корисника.

Несвакидашњи садржај чини од 30 до 50 посто укупног броја снимака

ТикТок редовно препоручује корисницима и садржај који се (не)знатно разликује од онога што они обично "лајкују", проширујући на тај начин њихове видике, али и тестирајући шта је то што би им се можда још допало. Према статистици, проценат оваквих снимака варира између 30 и 50 процената, што је поприлично много. Уколико се макар и део тог садржава вама, као кориснику, допадне, ТикТок на основу тога још више побољшава свој алгоритам, чинећи га практично савршеним.

ТикТок подстиче кориснике да се групишу 

Још једна тактика коју користи ТикТок јесте охрабривање корисника да се "групишу" коришћењем хаштагова (#). На овај начин алгоритам много боље разуме понашање корисника, њихова интересовања и идеологију, наводи Ари Лајтмен, професор на Карнеги Мелон Универзитету, који се бавио истраживањем технолошке позадине ове плафторме. Ово је можда и највећа конкурентска предност ТикТока, будући да до сада ни једна мрежа није услепа на овај начин да повеже толики број корисника.

image
Парада победе у Москви уживо на РТ Балкан
banner