Магазин

Модна кућа се извињава за скандалозну кампању са децом

Фотографије су уклоњене са интернета након што су многи критиковали садо-мазо медведиће које држе мале девојчице као део нове промоције модног бренда ''Баленсијага''
Модна кућа се извињава за скандалозну кампању са децомGetty © Asanka Ratnayake

У центру модне кампање за ташне, нашле су се малолетне девојчице које у рукама носе медведиће са садо-мазо аксесоарима. Иако су ове торбице - медведићи биле приказане на недељи моде у Паризу, у реклами која користи децу као моделе, кампања је добила сасвим другу конотацију, алудирајући на дечју порнографију. Многи корисници на друштвеним мрежама су почели да критикују бренд, као и све уплетене у ову кампању.

Након великог одјека и негативних коментара, модна кућа је објавила извињење преко Инстаграма за ''узнемирујућ'' и ''неодобрен'' садржај, као и да не подржавају никакву врсту злостављања над децом, те да се залажу за њихову безебедност и здравље.

Ова кампања је узнемирила јавност и изазвала многобројне реакције. Неки сматрају да није могуће да се кампања тако великог бренда објави без претходне провере и одобрења, док други говоре да извињење преко Инстаграм сторија не може бити довољно за овакав ''пропуст''.

Поред самих фотографија са снимања, које укључују децу која држе плишане медведиће у кожној опреми и са ланцима, многи су скренули пажњу и на ранију кампању са "Адидасом" где су се на фотографији видели папири на столу, за које су Твитер корисници установили да је у питању документ Врховног суда САД о дечијој порнографији. Ово доводи у питање ''Баленсијагине'' тврдње да су ове садашње објаве биле неодобрене и непланиране.

Један корисник је повезао књигу у позадини једне од ''Баленсијагиних'' Инстаграм објава са овим скандалом, такође уклоњених. Књига је о белгијском уметнику Микелу Боремансу, који је познат по надреалним приказима. Постоји неколико слика овог уметника које приказују децу у морбидним ситуацијама. Иако је у питању метафорички опис и сатиричан контраст зла и невиног, лако је направити везу са експолатацијом деце у овој кампањи.

Многи повезују ''Баленсијагин'' одлазак са  Твитера у октобру ове године са овим скандалом, сматрајући да је напуштање било унапред смишљено због планиране контроверзије коју ће оваква кампања донети. Корисници додају да је лицемерно од модне куће да одбаци Кање Веста због увредљивих коментара, а да сами промовишу веома опасне теме.

''Баленсијага'' је раније данас уклонила све објаве са Инстаграма.

Керинг, компанија која је власник овог модног бренда, још се није јавно огласила. Људи на друштвеним мрежама позивају познате амбасадоре овог бренда, попут Ким Кардашијан, да се огласе и обуставе сарадњу.

image