Путинова канцеларија на четири точка: Шта је ново у "аурусу"
На инаугурацији председника Владимира Путина први пут су јавно приказани унапређени "аурус сенат Л700" и мотоцикл "аурус мерлон" са електричним погоном.
Спољашњост лимузине је промењена. Решетка хладњака, браник, крила и фарови имају нови облик. Фарови и задње светлосне групе су такође унапређени – уже су него код претходног модела.
Употребљене су диоде како би се добило боље светло. Новост је и камера која снима око возила под углом од 360 степени. Верзија која није блиндирана, има нову хаубу, направљену до алуминијума.
Блиндирана верзија пружа највиши степен заштите ВР10 и направљена је у целини као посебно возило. Специјална блиндирана капсула је интегрисана у каросерију возила, а ојачана стакла штите од метака испаљених из аутоматског наоружања и пиштоља.
Бочне стране, врата и крила пружају такође потпуну заштиту. У точковима постоје ојачања, која омогућавају кретање чак и ако је дошло до потпуног губитка притиска у гумама. Резервоар за гориво је направљен тако да у случају оштећења или услед поготка метком, не дође до продирања испарења горива у унутрашњост, што би могло да доведе до експлозије.
Систем комуникације може по избору да ради по принципу "прими поруку и прекини везу" и омогућава везу путника у возилу и персонала из пратње. Уграђен је и помоћни, други акумулатор, смештен у пртљажнику, који по потреби може да преузме снабдевање електричном енергијом свих система у возилу. Кров и под возила пружају заштиту од експлозија насталих услед подмештених, или бачених бомби. Ако је активиран аларм, врата не могу да се отворе споља, него само изнутра, а оборена и сигнална светла раде трепћући, наизменично прекидајући емитовање светлости.
У посебним резервоарима постоји ваздух који се убацује у путнички простор, ако је атмосферски ваздух загађен, или је извршен напад токсичним средствима. Канали за усисавање атмосферског ваздуха су затворени, а клима-уређај је подешен да обавља рециркулацију ваздуха из путничког простора. Уједно су и сви прозори затворени. Систем за гашење пожара се укључује аутоматски у случају пожара у моторном делу, или испод пода возила. За случај нужне евакуације, користи се прозор на задњем делу, изнад поклопца пртљажника.
Продужени "аурус сенат Л700" дуг је 6,63 м, широк 2,02 м, висок 1,695 м, а међуосовинско растојање је 4,3 м. Има шест седишта, а возач и сувозач су одвојени од путника у другом и трећем реду седишта и практично је тај део претворен у канцеларију.
Због ојачања каросерије, маса празног возила износи 6540 кг и већа је за 3829 кг него код стандардног модела. Маса службеног аутомобила председника САД је 9 тона и 100 кг.
Концепти су потпуно различити, као и системи вредности. Американци су као техничку основу употребили теретно возило средње величине, а само је каросерија обликована тако да личи на "кадилак цт6".
"Аурус сенат" је луксузна лимузина највише класе, са независним огибљењем, напред са двоструким попречним раменима, позади са петоструко везаном интегралном осовином и пружа највиши ниво удобности и комфора у вожњи.
Највећа разлика је између покретача, мада оба имају по осам цилиндара постављених у два реда по четири, под углом од 90 степени. Амерички мотор има брегасто вратило постављено у блоку мотора, решење одбачено још пре пола века, а гориво се убризгава под притиском од 6 бара у усисну грану. Руски мотор има четири вентила по цилиндру, са континуално прилагодљивим временом отварања. Затим, четири брагаста вратила су у глави мотора, два турбо-пуњача са притиском сабијања ваздуха до 2,3 бара су смештени са страна, због лакшег хлађења, а директно убризгавање бензина у цилиндар одвија се под притиском од 250 бара.
Да би на коленастом вратилу, то јест радилици, био извршен користан рад од 1 мегаџула, "Аурусов" мотор сагори 104 милилитра безнина, "Кадилаков" 123 милилитра, или руски мотор је ефикаснији од америчког за 19 одсто. У сваком погледу је Путинов аутомобил модернији од Бајденовог. Ипак, Американци су исправили недостатак малог растојања од тла. Познат је случај, када је у Ирској Обамин аутомобил остао заглављен на избочини. Блиндирани "аурус сенат" има клиренс од 17 цм, код стандардног модела је 20 цм.
"Аурусов" мотор је у суштини непромењен, развија 598 кс на 5500 о/мин и 880 нм у области од 2200 до 4750 о/мин, а радна запремина је 4379 центиметара кубних. Аутоматик са девет степени преноса, који производи руска компанија "Кате", има нову електронску контролу рада. Унапређени су и погон на четири точка и сви електронски системи, безбедносни и забавно-информативни.
Електромотор развија 62 кс и 400 нм и смештен је између покретача и мењача.
Електрични мотоцикл "аурус мерлон" убрзава од 0-100 км/ч за 3,7 секунди и достиже 225 км/ч. Има један електромотор који развија 190 кс и чак 350 нм и акумулаторе који садрже 21 киловатчас енергије, што је према наводима произвођача довољно за домет од 200 км. Могу да раде до температуре од -25 степени целзијуса. Маса мотоцикла је 370 кг.
Државни научни центар Русије "Нами" носилац је оба пројекта, и како поносно истичу, све је дело руских стручњака. Крајем априла, представили су и "нами хидроген", најјачи аутомобил на свету, у класи возила која за покретање користе електричну струју добијену из горивних ћелија. Као техничка основа послужио је "аурус сенат", само што се енергија за покретање добија из водоника, а не из бензина. Уграђена су три електромотора, један на предњој и два на задњој осовини, а сваки развија 250 киловата, односно 340 коњских снага. Укупни максимум износи 1020 кс, док "тојота мираи" има 182 кс.
"Нами хидроген" убрзава од 0-100 км/ч за мање од 4 секунде. У три резервоара цилиндричног облика, под притиском од 700 бара, смештено је осам килограма водоника, а то је довољно да ауто пређе 870 километара без допуњавања.
Пре шест година, лимузином "аурус сенат", направљен је само први корак. У међувремену, настали су и теренац "комендант" и "кабриолет". Најављени су и нови пројекти и "Нами" и "Аурус" су сада угледни произвођач аутомобила врхунског квалитета са напредним техничким решењима.