Србија и Балкан

Брисел критикује Северну Македонију: "Уговоре потписују у четири ока, законе усвајају преко ноћи"

ЕУ затражила од Владе Северне Македоније да појасни зашто се закони који немају везе са Европском унијом усвајају по скраћеном поступку и без расправе
Брисел критикује Северну Македонију: "Уговоре потписују у четири ока, законе усвајају преко ноћи"© https://vlada.mk/

Упркос потписивању Споразума о стабилизацији и придруживању ЕУ, Влада Северне Македоније је у четири ока потписала уговор за изградњу Коридора 10д са извођачима америчко-турског конзорцијума "Бехтел и Енка", а почетак радова обележила је уз европску заставу.

Брисел је, како преноси Танјуг, затражио од Владе да појасни зашто се закони који немају везе са Европском унијом усвајају по скраћеном поступку и без расправе.

Из македонске владе кажу да очекују да се поменути коридор нађе на трансевропској мрежи, што је кабинету премијера Северне Македоније Димитра Ковачевског био довољан разлог за коришћење европске заставе.

Додају да немају намеру да одустану од скраћене процедуре за овај пројекат и сматрају да иза амандмана "Левице" стоји најутицајнија опозициона ВМРО-ДПМНЕ Христијана Мицкоског.

Уместо брифинга са новинарима, Ковачевски би требало да иде на ТВ дуел са Мицкоским, захтевала је данас опозиција, преноси "Сител ТВ" на свом порталу.

У процесу усвајања уставних амандмана Влада РСМ очекује да ће имати довољан број посланика из опозиције за укључивање Бугара у Устав, иако, како је рекао премијер, о овој теми нису вођени преговори ни са ким у ВМРО- ДПМНЕ.

Споразум о изградњи "Паневропског коридора 8" Албанија-Бугарска, у делу ка Албанији, и "Паневропског Коридора 10 Д" ка Грчкој, потписан је почетком марта ове године у Влади Северне Македоније са америчко-турским конзорцијумом Бехтел-Енка.

Како би све обавили без препрека и компликованих процедура, за конзорцијум "Бехтел и Енка" неће важити одредбе закона о шумама, пољопривредном земљишту, експропријацији, радним односима и још неколико других.

Изградња тих путева, Струга - Кафасан, Прилеп - Битола и Тетово - Гостивар - Букојчани на коридорима 8 и 10, према првим прорачунима, требало би да кошта више од 1,5 милијарду евра.

image