Србија и Балкан

Проблеми око новог правилника о оцењивању: Маме и тате преиспитују рад наставника

Да ли је то циљ, да ли желимо тако да школујемо нашу децу, да им усађујемо такав систем вредности, пита се професорка разредне наставе у ОШ "Бранко Радичевић" у Смедереву
Проблеми око новог правилника о оцењивању: Маме и тате преиспитују рад наставника

Један број наставника сматра да се новим Правилником о оцењивању ђака урушава углед просветара, који је ионако на ниским гранама, да се родитељима дају превелика овлашћења иако су и досад имали превише уплива у школски систем, али и да се наставници терају из просвете. Уз њих је и Друштво психолога и Педагошко друштво, чији се рад по Правилнику такође оцењује.

Наиме, према новом правилнику, уколико 50 одсто родитеља у једном одељењу није задовољно оценама, могу се обратити школи у писаној форми, која захтев потом прослеђује разредном старешини и стручном већу, тј. скупу наставника, као и директору школе. По речима министарке просвете Славице Ђукић Дејановић, стручно веће одлучује о томе да ли је примедба основана или ће је одбацити, те да се све догађа у школи.

"Можда би најбоље било да родитељи на почетку школске године напишу коју оцену из којег предмета желе за своје дете, а ми онда да 'поделимо те оцене' и не размишљамо. Да ли је то циљ, да ли желимо тако да школујемо нашу децу, да им усађујемо такав систем вредности, и да их тако припремамо за факултете?", упитала је професорка разредне наставе у ОШ "Бранко Радичевић" у Смедереву и чланица Гранског синдиката просвете "Независност" Јасминка Марић.

Како додаје Марићева, у Србији има доста школа са по три или четири ђака, у којима онда два родитеља могу да одлуче да покрену хајку на наставника. Дакле, не може се све гледати кроз стање у великим градовима где има и по 30 деце у одељењу.

Такође, пита професорка, да ли су родитељи довољно стручни да процењују оцене, те шта ако је оцена већа него што дете заслужује?

Правилник о оцењивању предвиђа да се може тражити и преиспитивање рада стручних служби, тј. педагога и психолога, који такође истичу да родитељи нису довољно стручни да процењују њихов рад.

"Не може се Правилником о оцењивању вредновати рад психолога и педагога, и не могу наш рад процењивати нестручна лица, људи који имају другачије образовање. Споран је и тај принцип већине по коме више од половине родитеља може да тражи преиспитивање рада стручних служби. Запослени се не могу осећати ни сигурно ни добро", рекла је психолог Бранка Тишма, те прецизирала да свачији рад треба да се процењује, али не на овакав начин.

Зато Грански синдикат просвете "Независност" и Актов психолога и педагога запослених у основним и средњим школама тражи да се овај члан избрише из Правилника.

image