Србија и Балкан

Повећање плата у просвети: Васпитна функција школе мора да се подигне на виши ниво

Славица Ђукић Дејановић је истакла да је став Министарства просвете да би било добро да највећи део школа у Србији уврсте у свој програм медијску писменост, као и да је здравствена писменост веома важна
Повећање плата у просвети: Васпитна функција школе мора да се подигне на виши нивоGetty © Picture alliance / Contributor

Министарка просвете у техничком мандату Славица Ђукић Дејановић рекла је да 2024. мора бити година додатних повећања плата просветних радника, јер њихов положај није на завидном нивоу.

Она је истакла да је став Министарства просвете да би било добро да највећи део школа у Србији уврсте у свој програм медијску писменост, као и да је здравствена писменост, посебно репродуктивно здравље, веома важно и да постоји план да се покрену едукације у тој области.

Ђукић Дејановић је оценила да је васпитна функција школе испод оптимума и да мора да се подигне на виши ниво.

"Од масакра у београдској Основној школи 'Владислав Рибникар' највише се радило на томе да се, уз образовно-васпитну функцију школе, безбедност деце подигне на виши ниво, те да се превентивно делује како би се спречило насиље", рекла је она у емисији "Пола сата Демостата" и додала да се реално стање у систему образовања поправља.

Министарка је навела да се у последње време доста организују семинари и едукације родитеља, деце и наставника о понашању деце у школском узрасту, како би се на време уочиле промене.

"Често нас родитељи питају, као стручњаке за менталне проблеме, како да препознају када понашање детета престаје да буде у оквирима физиолошког понашања. Тешко је дати један модел препознавања, јер свако дете има свој начин реаговања на радост, тугу, интрапсихичке трауме, на евентуалну дисфункционалност породице, лошу оцену… Али, сама промена код детета у понашању, вербализацији, начину облачења, у обавезама према школи и спорту, у комуникацији у породици са родитељима, посебно са блиским људима, треба да буде аларм да се посебна пажња посвети детету", објаснила је Ђукић Дејановић.

Она је оценила да родитељи, који би први требало да примете промену у понашању школског детета, треба да поразговарају са разредним старешином, како би дете ушло у некакав оквир праћења тако што би педагози и психолози обратили посебну пажњу на њега.

"Индивидуални програми су јако важни. Ми смо покушали да кроз школски систем психолози и педагози буду на услузи породици, а не само детету. Они ће оценити да ли је дете у зеленој зони, где се среће са разним проблемима, али их савладава уобичајено, да ли је у наранџастој зони, кад је њему и сродницима потребан саветодаван рад или дете треба да буде упућено у Центар за социјални рад, код психолога или у неке друге институције, које ће помоћи одрастање и васпитање детета", истакла је Ђукић Дејановић.

image