Добар дан за Србију: Вучић обилази радове на прузи Ниш–Димитровград
Председник Србије Александар Вучић на путу је ка Пироту где ће обићи градилиште на деоници Пирот–Суково, на којем се одвијају радови на реконструкцији и модернизацији пруге од Ниша до Димитровграда.
Како је рекао, ово је добар дан за Србију, навео је Вучић, уз фотографију из хеликоптера.
"Интересантно, од 1976. до 2012. нисмо изградили ни метар нове железнице, а реконструисали укупно 31 км. Од 2012. изграђено је 109 км нове пруге и реконструисано 840 км железнице. Паметном доста", написао је Вучић на Инстаграму.
Радови на реконструкцији међународне пруге од Ниша до Димитровграда почели су крајем прошле године, подизањем старих шина код пиротског села Станичење. Ова деоница је дуга 86 километара, а рок за завршетак радова је 1.276 дана. Извођач радова је компанија "Трејс", а вредност радова је око 170 милиона евра.
У питању је једина деоница на траси европског железничког Коридора 10 која још није електрифицирана. Ова пруга изграђена је 1886. године, а пошто није реконструисана деценијама, возови су на појединим деоницама ишли брзинама до 30 километара на сат.
Заменик градоначелника Пирота Милош Цолић рекао је за Танјуг да јереконструкција пруге од стратешког значаја за Пирот, јер се очекује да уследи реафирмација железничког саобраћаја, али и да се ова врста саобраћаја одвија неупоредиво безбедније него што је то сада случај.
"Велико нам је задовољство да после путног Коридора 10, имамо реконструкцију и железничког коридора, што је од великог значаја за привреду, али и за цео овај део Србије. Оно што смо ми као локална самоуправа са Министарством грађевинарства договорили јесте да се посебно води рачуна на то да пруга буде сигурнија. Почев од насеља Радин До, кроз које пролази међународна пруга, пропуст ће бити шири и безбеднији, имаћемо два претходника код Железничке станице, затим мост од 15 метара на улазу у насеље Ђерам", рекао је Цолић.
Истакао је да ће у урбаним деловима пруга бити звучно изолована, а пружни прелази много безбеднији. Веома захтевни радови на реконструкцији пруге одвијају се тако што се наизменично прекида саобраћај.
Међународна пруга од Ниша ка Софији, била је у веома лошем стању, а на појединим деоницама годинама уназад композиције теретњака су се кретале редукованом брзином, на свега тридесетак километара на сат.
Управо због дотрајале пруге, крајем 2022. године недалеко од Пирота десио се и акцидент када су се изврнули вагони, па је дошло и до цурења амонијака. Када ова инвестиција буде завршена, комплетан железнички саобраћај одвијаће се неупоредиво безбедније.