Учествовао у бомбардовању Србије а сад би да бомбардује Русе: Амерички пилот се нуди Кијеву
Након што је сејао смрт у Србији крајем деведесетих година прошлог века, али и у Персијском заливу пре, и у Ираку после тога, америчком пилоту Дену Хемптону изгледа да није доста убијања, па сад би да бомбардује и Русе.
"Ја бих био први који би дошао, можете да рачунате на мене", каже Хемптон у интервјуу за украјински "Глас Америке".
Међутим, може бити да се иза куражних изјава пензионисаног пилота ваздухопловства САД крије жеља за профитом. Наиме, Хемптон оцењује да би дефинитивно требало обучавати украјинске пилоте у САД - али да то треба оставити за "након рата", а да Кијев решење за мањкавост својих офанзивних и дефанзивних капацитета у ваздушној равни треба тражити у приватном сектору.
Пре свега - профит?
Оно шта би Кијев требало сада да уради, сматра Хемптон, јесте да купи борбене авионе и унајми плаћеничке пилоте да њима рукују.
"За Украјину би решење било куповина Ф-16, јер су најповољнији, а већ су у Европи, неке европске земље их већ имају. Ваздухопловство Пољске, Ратно ваздухопловство Холандије, неке скандинавске земље, ту су и амерички Ф-16. Они морају да реше политички аспект овог питања.
"Али најважније је пронаћи људе који су способни да управљају тим авионима, који су већ летели хиљадама часова у тим авионима и не треба им обука. Ово је брже решење од слања украјинских пилота у САД на програм обуке. То је добро за када се рат заврши, али прво морате добити рат, а ово је један начин да се то уради. Опет, о томе одлучују владе и политичари", рекао је Хемптон.
Иако признаје да владе западних савезника кијевског режима прво морају ратификовати такав потез, Хемптон тврди да се такви пилоти могу наћи и да је то "потпуно изводљива опција."
А поред тога што би лично профитирао као најамник, може се десити да би Хемптону тако заиста "упала кашика у мед".
Ден Хемптон је иначе био извршни директор приватне војне компаније "МВИ интернешенел" са седиштем у Колораду, а веровато му не би био ни проблем да ад хок оснује нову посредничку компанију која би регрутовала и координирала плаћеничке пилоте у Украјини, управо као што је то Ендрју Милбурн урадио са својом скандалозном "Моцарт групом" мање од месец дана након почетка руске војне операције.
Изузев Хемптоновог рекламирања у украјинском "Гласу Америке", значајнијих разговора о таквом потезу међу западним званичницима до сада није било.
Портпаролка Беле куће Карин Жан-Пјер поручила је почетком месеца да долазак украјинских пилота на обуку у САД не значи уједно да Вашингтон одустаје од претходне одлуке да не шаље своје авионе кијевском режиму.