"Мерск": Рецесија на видику а индикатори глобалне трговине у црвеном
Глобална трговина ће вероватно успорити ове године како западне економије падају у рецесију, оценио је извршни директор "Мерска", друге највеће свестске компаније за транспорт.
Сорен Скоу, шеф данске групације, рекао је за "Фајненшел тајмс" да после година огромног профита, светску трговину очекује смањење зараде, потражње и возарина због пада поверења потрошача и пада потрошње.
"Видимо да се назире рецесија . . . С једне стране, никада нисмо остварили тако сјајан резултат финансијски, али сваки индикатор који гледамо трепери јарко црвеном бојом. Јасно је да очекујемо успоравање, очекујемо ниже зараде у будућности“, рекао је Скоу.
Компанија је пријавила 16. узастопни раст зараде у трећем кварталу, надмашивши прогнозе аналитичара са повећањем основне оперативне добити за 60 одсто на 10,9 милијарди долара.
Скоу је рекао да су возарине почеле да се нормализују и да се уска грла у ланцу снабдевања - узрокована порастом потражње након првог таласа пандемије - ублажавају.
"Мерск" је наручио релативно мало нових бродова током периода процвата у последње две године, али су друге линије прошириле своје капацитет далеко више, што је изазвало страховања да ће ти бродови стићи тек кад индустрија успори.
Скоу је рекао да ће 2023. година или представљати "коначан доказ" његове дугогодишње тезе да је индустрија поморства постала рационалнија због консолидације или ће показати да је остала склона лошим одлукама. Шпедиције, од којих су већина у приватном власништву, за разлику од "Мерска" који је на берзи, традиционално су пролазиле кроз циклусе од великог процвата до краха.
"Спремни смо за ово", рекао је Скоу.
"Мерск" очекује да ће се глобална потражња за контејнерима — што је показатељ раста трговине јер се већина прекограничног терета превози морем — смањити за два до четири процента ове године, у поређењу са претходном проценом раста од плус један до минус један проценат.