Свет

Ко пре до Мичигена: И Бајден и Трамп у посети штрајкачима у аутомобилској индустрији

Бајден тиме одвлачи пажњу са Трампа који дан касније иде у исту државу, како би се обратио радницима који чине базу његовог бирачког тела и на чију подршку нарочито рачуна у председничкој трци следеће године
Ко пре до Мичигена: И Бајден и Трамп у посети штрајкачима у аутомобилској индустријиwww.globallookpress.com © Val Waller

Амерички председник Џозеф Бајден путује у Мичиген какo би пружио подршку штрајкачима у аутомобилској индустрији, док ће се његов противник Доналд Трамп радницима обратити дан касније, што штрајк претвара у поприште политичке битке, оцењује "Фигаро".

Мичиген је епицентар штрајкачког покрета без преседана који погађа три гиганта у аутомобилском сектору:"Џенерал моторс", "Форд" и "Стелантис".

Бајден својом посетом одвлачи пажњу са Трампа који у среду иде у исту државу, како би се обратио радницима који чине базу његовог бирачког тела и на чију подршку нарочито рачуна у председничкој трци следеће године.

Трамп, који је своје путовање најавио пре Бајдена, оптужио је америчког председника да га копира. И његов портпарол Џејсон Милер оценио је да је Бајденова посета "ништа више од лоше фото сеансе", док портпаролка Беле куће Карин Жан-Пјер тврди да Трампово путовање уопште не утиче на Бајденове планове.

Историјско путовање у Мичиген

Велики изазов за Бајдена је да докаже да је он председник радничке класе, синдиката и креатор индустријске обнове САД.

"Његово путовање ће бити историјско. То ће показати да је председник на страни синдиката у највећој могућој мери, гледано кроз историју САД", изјавила је Карин Жан Пјер.

Али за осамдесетогодишњака који има проблема у истраживањима јавног мњења и коме се приликом сваког путовања процењује физичко стање, ово представља ход по ивици ножа, оцењује лист. Тренутно друштвено незадовољство могло би да буде веома штетно за америчку економију, што се видело и када се штрајк проширио на "Џенерал моторс" и "Стелантис" због недостатка напретка у преговорима са синдикатима. 

Бајден је неколико пута јавно поручио да произвођачи треба да поделе своје "рекордне профите" са запосленима. На питање да ли то значи да је председник заузео страну у сукобу, Карин Жан Пјер је избегла одговор, наводећи да је Бајден пре свега желео споразум који би одговарао свима. 

"Ми се не укључујемо у преговоре", додала је портпаролка Беле куће. 

Просиндикални милијардер

Бајден је подршку синдикатима употребио као заштитни знак свог мандата, а подршка синдиката аутомобилских радника УАВ његовој кандидатури 2020. помогла му је да добије Мичиген, за разлику од 2016. године када je већина у тој држави гласала за Трампа. 

Међутим, актуелна администрација предвођена демократама је један од покретача историјског преокрета који аутомобилска индустрија доживљава, а који има за циљ повећање броја еколошких возила.

"Док хода претварајући се да учествује у штрајку, запамтите да жели да вам узме послове и пошаље их у Кину", написао је Доналд Трамп на друштвеној мрежи "Истина".

С друге стране, и наде републиканца да ће се вратити у Белу кућу углавном почивају на освојеним гласовима тих истих "плавих овратника" које је Трамп освојио 2016. у кључним државама као што су Мичиген, Пенсилванија и Висконсин.

Демократе, међутим, доводе у питању Трампову "просиндикалну наклоност", с обзиром да је он сам милијардер и магнат за некретнине. 

image