Свет

Седи, један: ПИСА шок у Немачкој

Због тога што су подбацили у математици, науци и читању, Немци окривљују и имигранте који су све бројнији у школама.
Седи, један: ПИСА шок у Немачкој© Sean Gallup/Getty Image

Немачки ученици никад нису били гори, показали су резултати ПИСА тестирања, међународне студије у области образовања обављене међу 81 државом Организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД).

На питање "Билда" зашто је то тако, као један од разлога наводи се пандемија коронавируса, али и велики број миграната у немачким школама.

ОЕЦД је идентификовао велике празнине у знању међу ученицима у Немачкој у вештинама читања, као и у математици и природним наукама.

Наиме, немачки ученици су у аритметици пали са 500 на 475 поена, у читању са 498 на 480 и у науци са 503 на 492.

Међутим, у немачким школама је повећан удео ученика мигрантског порекла. Према статистичким подацима, њихов број удвостручио се на 26 одсто у односу на 2012. годину.

Какве то везе има са лошим учинком Немачке на ПИСА тесту? Наиме, непознавање језика присутно је међу ученицима -  две трећине ученика-имиграната широм света рекло је да код куће обично говоре језиком који се разликује од оног којим се служе у школи.

"Проблем није у нашем образовном систему, већ се углавном увози. Током последњих десет година, удео деце имигранта само у основним школама порастао је са 19 на 38 одсто, а 40.000 школа ни на који начин не може да их асимилује због премалог знања немачког језика", објаснио је бивши председник Удружења наставника Јозеф Краус (74).

На ПИСА тестирању за 2022. године у делу читања, деца која нису била миграционог порекла имала су у просеку 67 бодова више од деце која долазе из иностранства.

Међутим проблеми се само гомилају, јер ако не можете правилно да читате, не можете правилно да рачунате, каже директорка немачке студије Дорис Левалтер са Техничког универзитета у Минхену.

"Код математике, деца мигрантског порекла заостају у просеку за 59 поена", открива она.

Стручњаци за дигитално образовање решење проблема виде у употреби рачунара у настави. 

"Можете да користите уређаје са програмом за превођење, на пример, тако да деца мигранти могу да учествују у настави. То би била велика помоћ школама као прва мера", наводе експерти.

Политичари упозоравају да када људи одлазе у Немачку, морају да схвате да њихова деца морају да уче језик.

"У супротном, деца ће имати знатно лошије животне шансе", поручују они.

Иначе, пад математичке писмености и читалачке културе приметан је у читавом ОЕЦД-у, пре свега у Француској, Словенији, Мађарској...

image