Свет

Мађарске камионџије подржале пољске и словачке колеге: Стоп привилегијама за Украјинце

Пољске камионџије протестују од 6. новембра, а захтевају да Европска унија поново уведе систем дозвола за украјинске камионџије које улазе у блок и оне који из ЕУ улазе у Украјину, уз изузетке за хуманитарну помоћ и војне залихе
Мађарске камионџије подржале пољске и словачке колеге: Стоп привилегијама за Украјинцеwww.globallookpress.com © Dominika Zarzycka

Мађарски превозници најавили су да ће у понедељак започети протест на граничном прелазу Захоњи са Украјином, против проширења изузећа за украјинске камионџије којим је омогућен транзит у земљама Европске уније без додатне дозволе, саопштио је секретар удружења превозника МКФЕ, Тивадар Арваи.

Као резултат продужења дозвола до јуна 2024. године под изговором хуманитарних испорука, број украјинских превозника на мађарским путевима порастао је за 30 одсто, док је број локалних возача камиона опао за четири одсто, рекао је Арваи за МТИ.

"Због украјинских аутопревозника, неколико стотина мађарских предузетника налази се на ивици банкрота", додао је Арваи.

Закони ЕУ не примењују се на превознике из Украјине, која није чланица блока, а који своје услуге нуде много јефтиније и "уништавају превознике логистичких сектора држава чланица", рекао је Арваи, додајући да ће се мађарско удружење превозника придружити демонстрацијама својих пољских и словачких колега.

Кијев је у четвртак најавио да намерава да заобиђе блокаду граница пољских возача камиона довожењем камиона возним платформама.

Блокада границе довела је до пораста цена горива и неких прехрамбених производа, али и до кашњења у испоруци дронова украјинској војсци.

Пољске камионџије протестују од 6. новембра, са захтевом да Европска унија поново уведе систем дозвола за украјински камионџије које улазе у блок и оне који из ЕУ улазе у Украјину, уз изузетке за хуманитарну помоћ и војне залихе, што Кијев и Брисел сматрају немогућим.

Почетком децембра, премијер Пољске Матеуш Моравјецки позвао је Европску унију да обнови систем, укинут после избијања сукоба у Украјини, по којем су украјинским камионџијама потребне дозволе за улазак у Унију.

Истог дана је на контролном пункту Ухринив-Долобичув на украјинско-пољској граници почело царињење празних тешких камиона који напуштају Украјину.

Сличан штрајк аутопревозника започет је 1. децембра и у Словачкој, јер незадовољни возачи камиона траже да се забрани улазак у ЕУ украјинским камионџијама без улазне дозволе јер, како се наводи, они подривају тарифни систем и обарају цене камионског превоза.

image