Цена транспорта кроз Суецки канал повећана за 300 одсто
Трошкови транспорта терета кроз Црвено море и Суецки канал порасли су за преко 300 одсто од новембра, усред напада јеменских Хута на комерцијална пловила наводно повезана са Израелом, преноси "Скај њуз" позивајући се на податке анализира глобална логистичка компанија ДСВ.
Шангајски индекс контејнерског терета (СЦФИ), најчешће коришћена мера таквих трошкова, достигао је 3.101 долар по контејнеру од 20 стопа (7 метара) са 2.871 долара прошлог петка. Подаци показују да је укупна цена контејнера који се отпрема из Шангаја у Европу наводно била 310 одсто већа у односу на цене почетком новембра.
Хути, који подржавају Палестинце у сукобу Израела и милитантне групе Хамас, од средине октобра лансирали су више дронова и пројектила на комерцијална пловила у Црвеном мору, и послали ратне бродове да патролирају овим главним пловним путем за глобални транспорт. Извели су више од двадесетак напада, присиљавајући велике теретне гиганте као што су МСЦ, "Мерск", ЦМА ЦГМ и "Хапаг-Лојд", да преусмере бродове око јужног врха Африке, избегавајући Аденски залив и Суецки канал.
Ово преусмеравање додаје више од десет додатних дана путу и доводи до повећања рачуна за осигурање. Истовремено, повећани су трошкови особља, а дужа путовања такође приморавају транспортне компаније да троше додатно гориво.
Упркос великом повећању, трошкови транспорта остају испод нивоа забележеног у марту 2021. када је брод "Евер Гивен" блокирао Суецки канал, остављајући важни трговачки пут непроходним шест дана. Због тог инцидента стотине бродова било је заглављено, а сваки дан застоја коштао је глобалну трговину девет милијарди долара.
Раније ове недеље, САД и Велика Британија су почеле да изводе ваздушне нападе на Хуте као одговор на акције групе у Црвеном мору. Овај потез изазвао је помешане међународне реакције, а многи су упозорили да ће довести до ескалације сукоба на Блиском истоку.