Гугл покреће кампању "превентивног раскринкавања дезинформација" уочи избора за Европски парламент
Гугл покреће кампању "превентивног раскринкавања" наводних дезинформација о предстојећим изборима за Европски парламент, пише "Тајм".
Кампања се састоји из серије видео снимака који ће бити емитовани на Јутјубу и "Метиним" платформама у пет земаља ЕУ — Белгији, Француској, Немачкој, Италији и Пољској — а чија је идеја да грађанима представе какве технике "манипулације" могу да очекују, у виду садржаја генерисаног помоћу вештачке интелигенције и "деконтекстуализације".
Шефица за истраживања у Гугловом одсеку под именом "слагалица", основаном 2010. "са задатком да се бави претњама по отворена друштва", Бет Голдберг, каже за "Тајм" да нова кампања треба да ради "као вакцина", односно да би излагање Европљана манипулативном садржају требало да "проактивно помогне људима да успоставе менталне баријере".
"Тајм" наводи да овај концепт датира из времена Хладног рата и принципа психолога Вилијама Мегвајера и његове "теорије инокулације", али и да је администрација председника САД Џозефа Бајдена покушала да на сличан начин припреми америчку јавност за "руску пропаганду" усред ескалације руско-украјинског сукоба у фебруару 2022.