"Отац" кинеске индустрије електричних аутомобила: Царине су политички мотивисане
Бивши кинески министар Ван Ганг, који се сматра оцем кинеске индустрије електричних аутомобила, позвао је Кину и Европу да наставе преговоре о инвестиционом споразуму као начину за решавање трговинских тензија, због којих је Европска унија спремна да уведе царине до 48 одсто на електрична возила из Кине.
Ван Ганг, који је био кинески министар науке и технологије између 2007. и 2018. године, је изјавио да су тарифе политички мотивисане и да их не подржавају све земље ЕУ.
"Кина је већ део глобалног тржишта, тако да неће бити консензуса за подизање трговинских баријера. Многе земље у ЕУ се томе противе", рекао је Ван.
Медији су раније објавили да Немачка ради на спречавању или ублажавању царина, а вицеканцелар Роберт Хабек прошле недеље је у Пекингу разговарао са високим кинеским званичницима. Немачки произвођачи аутомобила као што су "БМВ АГ" и "Фолксваген АГ" могли би да буду погођени ако Кина уведе било какве узвратне царине.
Пекинг је наговестио да би могао да подигне порезе на увоз моторних возила јаче снаге из ЕУ на 25 одсто, а кинеско министарство трговине такође спроводи антидампинг истрагу о европској ракији и свињетини.
"Тарифе ЕУ имају политичке мотиве. Конфронтација није прави пут – посебно је бесмислено ићи против технолошких иновација. Најважније је да наставите са преговорима. Паника која долази из ЕУ делимично је узрокована чињеницом да кинеске стране инвестиције нису пратиле темпо извоза. Један од начина за побољшање односа био би наставак разговора о Свеобухватном споразуму о улагањима", рекао је Ван.
Овај значајан договор је замрзнут од 2021. године када је Европски парламент изгласао да се одустане од ратификације споразума након што је Кина узвратила на санкције Запада због праксе људских права у региону Синђанг у земљи најављујући мере против 10 појединаца и четири ентитета из Европе.
"Велико ми је жао због овог договора", рекао је Ван и додао да га треба оживети.
Ван је заслужан као архитекта кинеске политике електричних возила – која је довела до тога да је земља постала лидер у дизајну, производњи и продаји електричних аутомобила и њихових батерија – и остаје утицајна. Провео је више од деценије у Немачкој учећи, а затим радећи за Волксвагенов бренд Ауди.