Енергетска криза диже цену аутомобила
Нова студија Бостонске консалтинг групе (БЦГ) указала је да ће немачка аутомобилска индустрија трпети последице енергетске кризе и у наредној деценији, посебно имајући у виду поскупљење челика, алуминијума и хемикалија, пише "Шпигл".
Процењује се да ће цене енергената 2030. бити знатно ниже него у 2022. години, што је ипак дупло више него 2020, пре кризе.
Према студији, трошкови производње електричног аутомобила средњег радијуса биће 1.300 евра већи у 2030. него пре десет година. Возило с дизел-мотором или мотором на бензин биће скупље за чак 1.500 евра.
Бостонска консалтинг група сматра да произвођачи класичних аутомобила морају у будућности да пребаце трошкове на купце или ће опстанак целе индустрије бити под знаком питања.
С друге стране, производња електричних аутомобила се захуктава, што ће утицати на пад њихове цене до 2030. године.
Консултантска фирма предвиђа да ће произвођачи настојати да максимално смање трошкове, а последица тога биће вероватна измештања индустрије у иностранство.
"Гледаћемо све чешће селидбе производње аутомобила у иностранство, посебно енергетски захтевних производа", рекао је експерт БЦГ-а Алберт Вас и додао да ће се произвођачи и добављачи аутомобила све више фокусирати на енергетску ефикасност, те испитивати опције за производњу сопствене енергије.