Економија

Највећи произвођач хране упозорава: Цене ће наставити да расту и ове године

Пораст цена ће бити циљан и имплементиран само тамо где је оправдан инфлацијом трошкова, тврде из компаније "Нестле"
Највећи произвођач хране упозорава: Цене ће наставити да расту и ове годинеwww.globallookpress.com © Jin Mamengni/XinHua

Тренд раста цена основних намирница наставиће се и ове године, упозорава највећа светска компанија за производњу хране и пића "Нестле".

Из компаније наводе да су у 2022. подигли цене за 8,2 одсто, али да то није довољно да би се покрио раст у трошковима који је угрозио профит.

"И даље смо у ситуацији у којој покушавамо да поправимо своју маргину, и као и сви потрошачи широм света, погођени смо инфлацијом. Покушавамо да санирамо ту штету", рекао је Марк Шнајдер, директор швајцарске компаније.

Како се истиче, пораст цена биће "циљан и имплементиран само тамо где је оправдан инфлацијом трошкова". Међутим, Шнајдер није прецизирао који брендови његове компаније ће поскупети.

Међу више од 2.000 брендова "Нестле", налазе се храна, кафа, кондиторски производи, као и храна за бебе. 

Претходно су са сличним упозорењима у јавност изашли "Унилевер", "Кока кола", "Хајникен" и "Колгејт-палмолив", а на основу све већих трошкова енергије и радне снаге.

"Вероватно смо прошли врх таласа инфлације, али цене још увек нису достигле максимални ниво", напоменуо је Грејем Питкетли, директор финансија "Унилевера".

Цене житарица, енергије и млечних прерађевина тренутно стагнирају на високом нивоу. 

Трошкови радне снаге и логистичке расту, док цене житарица, енергије и млечних прерађевина тренутно стагнирају на високом нивоу, што значи да су мале шансе да ће цене хране и других производа у продавницама опасти у наредном периоду, пише Си-Ен-Ен.

Амерички медиј додаје да произвођачи хране морају да одрже баланс између растућих трошкова који притискају маргину профита и наглог и агресивног подизања цена које одбија купце.

Компанија "Унилевер" имала је пад од 2,1 одсто у 2022. године, док је "Нестле" пад продаје у другој половини године делом приписао вишим ценама производа. 

Поред тога, велике компаније наилазе на проблем у сарадњи са ланцима продавница услед "напетих преговора", па је тако "Унилевер" потврдио да њихови парнтери најпре захтевају чврсте доказе раста трошкова за произвођаче, пре него што дозволе повећање цена у малопродаји.

Ту прилику ће искористити ланци продавница који имају сопствене "генеричке" брендове, пише Си-Ен-Ен и наводи да тренд продаје тих производа већ расте у Америци и Европи.

Највећи француски ланац супермаркета "Карфур" већ преговара са снабдевачима како би се, колико је то могуће, ограничио раст цена, чиме би се заштитила куповна моћ потрошача.

Прелазак потрошача на јефтинију верзију истог производа је тренд који је већ узнапредовао 2022. године у свим маркетима "Карфура" широм света, укључујући Шпанију, Италију, Бразил, Аргентину и Тајван, навео је директор компаније Александар Бомпар.

image