Економија

Млађи од 30 година поносни власници станова у Србији: Све већи удео младих на тржишту

Од 2019. године бројка се дуплирала када је ова категорија купаца у питању, показују подаци РГЗ-а
Млађи од 30 година поносни власници станова у Србији: Све већи удео младих на тржишту© Sean Gallup/Getty Images

У чак 15,2 одсто свих трансакција на име куповине некретнине учесници су млади купци узраста од 18 до 30 година, наводи се у извештају Републичког геодетског завода за прву половину 2023. године.

"Републици Србији се смеши нова ера на стамбеном тржишту, када је реч о старосној структури купаца", показују најновији подаци РГЗ-а.

Додаје се да је овај број изузетно значајан у поређењу са подацима из претходне године, када је ова категорија купаца представљала 13,6 одсто тржишта, а нарочито ако упоредимо са 2019. годином када је удео младих износио скромних 7,9 одсто.

У региону Војводине, купци млађи од 30 година учествују у стамбеном тржишту са уделом од 16,1 одсто, док је најмањи удео забележен у региону Шумадије и Западне Србије са 13,5 одсто.

У Београду, где се ствара пулс модерног живота, 15,7 одсто младих се одлучује за свој први корак на стамбеном путовању.

Занимљиво је приметити да се и старосна структура купаца мења, тако да је просечан купац стана у Србији постао све млађи, сада са 45 година у 2023. години, у поређењу са 46 година у 2022. и чак 49 година 2018. године.

"У истом периоду, анализа старосне расподеле показује да су станове најчешће куповали појединци између 31 и 45 година (40 одсто), док су група од 46 до 60 година и они преко 60 година заузели 27,7 одсто и 17,1 одсто тржишта", наводи се у саопштењу.

Успон младих купаца на српском стамбеном хоризонту у складу је са глобалним трендом, а према извештају Националне асоцијације за некретнине за 2022. годину у САД удео младих купаца износио је 20 одсто.

У исто време Србија сигурним корацима следи овај пут, показавши да млади имају кључну улогу у обликовању будућности не само својих домова, већ и друштва у целини, а нове генерације доносе са собом нове преференције, технолошку освешћеност и жељу за модерним начином живота, што ће сигурно допринети иновацијама у сектору некретнина, закључује се у саопштењу.

image