Рачуни касне због штрајка радника Поште: Попуст може и за онлајн плаћање
Једни грађани се жале што им не стижу пакети, а други што не стижу рачуни. Од 24. октобра, када су радници "Поште Србије" започели штрајк достава се одвија отежано, а испоруке касне. Грађани чекају рачуне за струју, комуналне услуге и телефоне, јер им плаћање у одређеном року углавном доноси попусте.
Поједина предузећа, попут ЈКП "Инфостан технологије" су продужила рок за остваривање попуста на октобарске рачуне, а сва предузећа указују да грађани имају и друге начине да их плате и без "папирног рачуна".
Нико, за сада, не зна до када ће трајати ова ситуација, јер запослени нису задовољни понудом коју су добили од пословодства. Они су одбили понуђено повећање плата од 10 одсто у новембру и исто толико у јануару. Међу захтевима радника "Поште Србије" су повећање плата од минимум 30 посто, као и моментални пријем оптималног броја радника.
Састанак надлежног министра информисања и телекомуникација Михаила Јовановића и поштанских радника из више градова Србије у Новом Саду безуспешно је окончан 13. новембра, а министар је предочио да ће губици који настају сваким даном обуставом рада Поште имати огромне последице по финансијски резултат пословања.
Он је рекао да више ни један дан не може да се изгуби и да је потребно да се запослени хитно врате својим редовним пословним активностима, преради и испоруци заосталих пошиљки.
Поштански сандучићи су празни, а док поштари и Министарство не постигну договор, грађанима једино преостаје да рачуне плате онлајн или у експозитурама.
Опције за попуст
Сваког месеца више од 62 одсто грађана оствари попуст од пет одсто за редовно плаћање струје. У "Електропривреди Србије" за РТ Балкан кажу да у складу са процедуром ЕПС на време предаје све рачуне за електричну енергију у "Пошту Србије" и да прате тренутну ситуацију у вези са доставом рачуна.
"На порталу Увид у рачун, који се налази на сајту ЕПС, грађанима је већ доступан рачун за октобар. Ту могу на једноставан начин да преузму своје рачуне, а и да их плате. Такође, као и до сада грађани могу да плате рачуне на шалтерима ЕПС, а потребне информација о рачунима могу да добију и путем кол центра", кажу у "Електропривреди Србије".
Из ЈКП "Инфостан технологије" кажу да су све рачуне за октобар доставили надлежном предузећу ради дистрибуције, која се из објективних разлога одвија отежано, па одређен број корисника још није добио своје рачуне на кућну адресу. Због тога је рок за остваривање попуста на октобарске рачуне продужен до четвртка, 30. новембра.
Из "Инфостана" наводе да грађани рачуне могу преузети и лично, у било којој експозитури и дирекцији.
Грађани могу да се региструју на платформи за електронску доставу и плаћање рачуна есандуче. Регистровани корисник може своје рачуне да преузме и плати без одласка у платну институцију, без чекања у реду и без чекања доставе рачуна на кућну адресу.
"Рачуне могу платити без трошкова провизије на експозитурама на Врачару, Новом Београду 1 и 2, Палилули, Чукарици, Старом граду, Земуну, Раковици и у дирекцији предузећа", кажу у "Инфостану".
Од око 800.000 корисника, колико има "Инфостан", половина користи право на попуст од пет, шест и седам процената. Право на пет посто попуста остварују корисници који плаћају рачуне до датума доспећа, шест посто попуста остварују корисници који плаћају рачуне у континуитету шест месеци умањено, а седам процената остварују корисници који плаћају рачуне годину дана у континуитету.
Рок за плаћање рачуна за фиксни телефон је 15. у месецу. У "Телекому" кажу да око 98 одсто грађана редовно измирује обавезе, а нешто више од 10 одсто то ради онлајн.