Деиндустријализација Немачке: "Мишлен" затвара три фабрике, шири се у Кини
Француски произвођач гума "Мишлен" затвара чак три своје фабрике у Немачкој, а центар за корисничку подршку премешта у Пољску. Нови корак ка потпуној деиндустријализацији Немачке, компанија је образложила указујући на "недостатак конкурентности немачких операција за европска и извозна тржишта".
Своје погоне ће, како Ројтерс појашњава, до краја 2025. године затворити фабрике у Карлсруеу, Триру и Хамбургу, што ће утицати на 1.532 радних места.
Група која тренутно запошљава више од 8.000 људи широм Немачке, Аустрије и Швајцарске, у међувремену шири своју производњу у Кини. Тако је "Мишленова" фабрика у Шангају пре неколико дана одржала и церемонију којом је најавила даље проширење – планирају да у том погону повећају капацитет за производњу радијалних гума за путничке аутомобиле, високих перформанси и високе цене, паралелно одржавајући производњу чистом, флексибилном и ефикасном.
Идеја им је да годишњи капацитет производње гума у фабрици са 8,5 милиона скочи на 9,5 милиона.
Извршни директор "Мишлен групе" Флорент Менегаук најавио је да група остаје посвећена да своја најновија достигнућа у истраживању и развоју уведе на кинеско тржиште.
Снажна потражња за иновативним производима и услугама међу кинеским купцима, како кажу Французи, јача њихову посвећеност иновацијама.
"Обилни кинески ресурси талената погодују дугорочном развоју нашег пословања. Привлачењем талената са међународном перспективом, можемо убрзати развој пословања са гумама", указују из "Мишлена".
Значајна експанзија кинеских електричних возила и одрживог сектора, понудила је, услед изазова глобалних економских кретања, значајне пословне могућности за глобалне произвођаче гума. Они су, како каже Менегаук, посвећени активном учешћу у висококвалитетном развоју Кине, интензивирајући улагања у истраживање и развој у одрживију и зелену трансформацију.
Да би освојио већи тржишни удео, "Мишлен" је представио своје најновије гуме састављене од 63 одсто одрживих материјала, чиме је дебитовао у Азији на шестом "Чајна интернешнел импорт експо" сајму у Шангају.
"'Мишлен' је такође уложио 200 милиона јуана у покретање пројекта за производњу 1,3 милиона гума за путничка возила у фабрици у Шењангу, главном граду североисточне кинеске провинције Лиаонинг. Када буде у потпуности завршен, годишњи капацитет производње гума за путничка возила у фабрици ће се повећати на 17,3 милиона комада", наводи "Чајна дејли".
Директне стране инвестиције у кинеску прерађивачку индустрију порасле су, иначе за 1,9 одсто на годишњем нивоу на 283,44 милијарде јуана у првих 10 месеци, док су улагања у високотехнолошку производњу порасла за 9,5 одсто на годишњем нивоу, показују подаци Министарства трговине.
Директор Института за модерно истраживање ланца снабдевања у Кинеској академији за међународну трговину и економску сарадњу са седиштем у Пекингу Лин Менг, каже да ће трајна индустријска надоградња и посвећеност Кине одрживости животне средине - ојачати конкурентску предност земље јер многе мултинационалне корпорације желе да изграде више центара за иновације и пословање широм земље.
Она додаје да је омогућавање дубоке интеграције дигиталне економије и традиционалне индустријске економије од суштинског значаја за постизање нове индустријализације у Кини. Ова интеграција ће донети "нову инфраструктуру", иновативне моделе апликација и ревитализовани индустријски екосистем.