Култура

Нобеловац Мо Јен пред долазак у Србију: Писање ми помаже да се одупрем времену и страху

Мо Јен каже да је читао Павићев "Хазарски речник", Андрићев роман "На Дрини ћуприја" и да је гледао старе филмове "Валтер брани Сарајево" и "Мост", који су Кинезима његових година врло познати, као и реплике из њих
Нобеловац Мо Јен пред долазак у Србију: Писање ми помаже да се одупрем времену и страхуGetty © Ulf Andersen/

Кинески писац Мо Јен, лауреат Нобелове награде за књижевност, који ће наредних дана бити гост Југословенског драмског позоришта и Београда, наводи да је страх један од разлога и покретача његовог писања, јер му писање помаже да се одупре протоку времена и његовим унутрашњим страховима.

На констатацију да је кинеско-српско пријатељство посебно неговано и на питање колико познаје прилике српског поднебља, будући да у нашој земљи има своју читалачку публику, Мо Јен је у интервјуу за "Политику" навео да је читао Павићев "Хазарски речник", Андрићев роман "На Дрини ћуприја", иако још није посетио Србију.

Такође, навео је и да је гледао старе филмове "Валтер брани Сарајево" и "Мост".

"Ти филмови и романи су Кинезима мојих година врло познати. Многи памте реплике из њих", рекао је Мо Јен.

Подсетио је и да је више његових романа преведено на српски језик и објављено у нашој земљи и истакао да се радује што ће овога пута имати прилику да се сретне са читаоцима из Србије.

Мо Јен ће бити наредних дана гост Југословенског драмског позоришта и Београда: са његовим драмским делом "Убица Ђинг Ке" у режији Жен Минга у петак и суботу, 17. и 18. маја, од 20 сати на сцени Љуба Тадић ЈДП-а гостоваће Пекиншко народно уметничко позориште.

Драма "Убица Ђинг Ке" бави се самим крајем зараћених држава (475-221. године пре ове ере), кад се у борби за престо издвојила држава Ћин, која је доминирала свим свим земљама под капом небеском.

На питање колико је захтевно носити амблем најчитанијег, али и најзабрањиванијег кинеског писца и титулу лауреата Нобелове награде за књижевност, Мо Јен каже да притисак који осећа долази од тога да ли после освојене награде може написати боље дело.

"Од тренутка када сам добио Нобелову награду трудио сам се да што брже завршим своје друштвене обавезе како бих се што пре вратио свом писаћем столу", рекао је Мо Јен.

Навео је да је од добијања награде објавио збирку приповедака и новела "Касно сазрели људи", збирку калиграфске поезије "Три песме", драму "Крокодил", музичку драму "Црвени сирак и Одећа од броката" као и опере "Уморан од живота и смрти" и "Црвени сирак".

image