Магазин

Уметничка слагалица: Основни фактори које треба узети у обзир када бирамо уметничко дело за дом

Одакле почети са куповањем уметности за дом? Да ли треба да је уклопимо са изгледом куће или се водити према сопственом укус? Шта радити ако немамо дефинисан укус? Иако испрва делује као збуњујућ и комликован процес, поготово за оне који немају искуство са уметничким светом, тражење дела за дом може бити забавно и лако изводљиво уз следећих неколико савета.
Уметничка слагалица: Основни фактори које треба узети у обзир када бирамо уметничко дело за дом© Unsplash/Steven Ungermann

Куповина уметнина може бити један од најизазовнијих задатака када је у питању украшавање ентеријера. Бирање уметничког рада неће увек бити једноставно, зато што постоји неколико фактора који се морају испунити. Прво, пожељно је да се дело визуелно уклапа са остатком дома, затим је важно да нам се искрено допада. На крају, битно је да одабрано дело, осим што нам се естетски свиђа, има концепт и поруку која се слаже уз наша мишљења и личност (осим када дело има слободну интерпретацију).

Тражење "правог" рада делује компликоано, али срећом, постоји више различитих опција истраживања и бирања уметности, која ће постати драгоцени део нашег дома.

Лични укус је најважнији

Када је у питању уметност у дому, неопходно је запамтити да је купујемо првенствено због себе. Ми смо они који ће дело највише гледати, тако да је изузетно важно одабрати радове који нам се заиста допадају. Праћење и анализирање одређених трендова може бити од помоћи током поређења и учења о различитим правцима, али не би требало тражити само "модерна" дела која ће се допадати гостима.

Бирање уметничког рада за кућу пружа прилику за истраживањем сопственог укуса, емоција које различити радови могу пробудити и развијање креативности. Дело треба да нас инспирише, покреће и да се осећамо повезано с њим. Циљ куповине није импресионирање других, већ улепшавање свог животног простора према сопственим жељама и преференцама.

Истраживање онлајн, куповање уживо

Претраживање различитих стилова, праваца и уметника је најбрже и најлакше урадити преко интернета. Тада се стиче генерална идеја о делима која би нас могла интересовати и знање о уметности се може проширити. Ипак, када дође време за куповину, није препоручљиво наручивати уметничко дело зато што утисак који оставља може бити поптуно другачији.

Дело које смо видели на екрану може деловати мање импресивно када се уживо сагледа и иницијално узбуђење које смо осетили када смо га угледали може поптуно нестати. С друге стране, радови за које нисмо претпоставили да нам се могу допадати, одједном делују много занимљивије и изазивају емоције којих није било када смо исто дело видели онлајн.

Због тога је важно не убрзавати процес, иако наручивање дела које стиже на врата делује примамљиво. Кад год је могуће, увек је боље својим очима гледати рад, проценити како се осећамо испред њега и донети одлуку о куповини.

Ентеријер је важан, али не пресудан

Дело би требало да се уклапа у простор, али и да га подигне на виши естетски ниво. Најбоље је добро анализирати боје, дезене и текстуре у остатку дома и тражити рад који може добро изгледати уз наведене детаље. Бирање уметности према изгледу ентеријера може бити решење, у случају да проналажење дела које изазива емоције представља тежак задатак. Идеално је када дело има сентименталну вредност, а у исто време се визуелно слаже уз остатак простора.

Међутим, чак и када се рад бира само због његове естетике, емоције према њему се временом могу развити и постаће још значајнији комад ентеријера.

Савети уметника

Познанства могу бити од велике помоћи, поготово за оне који још увек немају формиран укус и желе да истраже различите опције. Ако неко кога познајемо има везе са уметничким светом, на било који начин, увек могу дати добар савет и препоруку. Знање и искуство некога ко се бави креативним послом може бити драгоцено, јер увек могу пружити свежу перспективу и другачија мишљења.

Разумевање дела

Када нам се одређено дело допадне на први поглед, може се јавити жеља за куповином. Ипак, иако је добро да се осећамо повезано са радом, увек је важно знати контекст и значење дела (ако се таква информација може пронаћи).

Тада се веза с радом може продубити и отварају се опције за различите дискусије о раду са другима, а може бити и повод за многа размишљања о теми коју представља. Супротно томе, ако се не слажемо са поруком које дело носи, можемо одлучити да га не купимо. Иако може деловати као пропуштена прилика, јер нам се испрва заиста допало, али не би требало осећати разочарење - најбоље је имати дело које нам се допада не само визуелно, већ мора имати поруку која се слаже са нашим мишљењима и ставовима, поготово када рад постане тема за разговор са другима.

image