Одговарање на мејлове и прављење распореда на послу - "вампирски" задаци убијају продуктивност
Заморне и понављајуће активности на послу, као шти су ситне, административне обавезе, могу бити прави "вампирским задацима" који црпе енергију и излажу нас стресу: "Те досадне ствари, као што су заказивање састанака или одговарање на мејлове одузимају време од дубоко фокусираног рада. Стални прилив оваквих задатака може да угрози продуктивност", каже стручњак за развој каријере Сесилија Мотлеи.
Заиста, просечна особа проведе најмање 21 сат недељно радећи досадне ствари на свом послу, према извештају из 2021. Преко 40 одсто људи који су учествовали у истраживању сматра да је "преплављено" количином административних обавеза са којима се морају позабавити на послу, пише Си-Ен-Би-Си.
Како да не упаднемо у замку административних обавеза
Поред примарног посла, чини се да се сви на радном месту сусрећу са дугим позивима, састанцима, пуним инбоксом, попуњавањем распореда: "Требало би да одредите време за извршавање различитих задатака да бисте утврдили трајање сваког од њих и одатле изградили поуздан оквир за свој распоред", каже Мотлеи и додаје да треба да будемо реални по питању времена које трошимо на администрацији:
Постављање јасних смерница о томе како трошимо своје време и енергију је најлакши и најефикаснији начин за повећање продуктивности, показало је недавно истраживање које је спровела фирма Куалтрис.
Такође, препорука је да досадне послове урадимо када смо најмање продуктивни - на пример, на почетку или крају дана.
Утишати обавештења, јер није све тако битно
Због гласних нотификација можемо имати утисак да морамо хитно да одговоримо, што најчешће није случај. Одговарање на свако обавештење отежава посао на ком тренутно радимо. Зато, саветује се да утишамо обавештења, како не бисмо били у сталном стресу и свако мало прекидали тренутну работу.
Јасне границе, боље одрађен посао
На непотребне задатке треба рећи "не", кажу стручњаци. Тако ћемо спречити да сагоримо на послу, али ћемо изградити поверење код шефова и колега: "На тај начин показујете да разумете шта радите, да сте организовани и да се одредили приоритете", каже Сесилија Мотлеи.