Магазин

Ових 5 особина летачко особље нарочито воли код путника

Добра комуникација између летачког особља и путника у авиону је предуслов за лагодан и безбедан лет, али се дешава да путници једноставно не познају основна правила бонтона у авиону. Срећом, једна стјуардеса је поделила 5 основних особина путника које се врло цене.
Ових 5 особина летачко особље нарочито воли код путника© Canva / yacobchuk

Авионски саобраћај је данас свакодневица, али су без обзира на то поједини путници и даље неинформисани о основној култури на лету и понашању у авиону. У једном од претходних текстова писали смо о томе шта то стјуардесе никада не би радиле да се на лету нађу као путници, а данашња тема је нешто другачија и говори о томе које су то особине путника посебно на цени код летачког особља. О "зеленим заставицама" код путника на свом ТикТок налогу говорила је стјуардеса Америкен Ерлајнса, Дестани Армстронг.

Поздрављање стјуарда и стјуардеса

Баш као што кад уђете у кућу, канцеларију или продавницу кажете "Добар дан" онима који су унутра, тако би требало да се поздрављате и са летачким особљем које вас дочекује на улазу у авион. Иако је ово општа култура, многи путници не обраћају пажњу на стјуарде и стјуардесе на вратима авиона, већ само прођу поред њих ка својим седиштима.

Смештање пртљага у фиоке изнад седишта

Фиоке изнад седишта намењене су за складиштење пртљага током лета, али већина путника не обраћа пажњу на то како пакује своје кофере или ранчеве унутра, већ само набаца ствари без икаквог реда. Тиме се не само смањује расположив простор унутар фиока, већ и угрожава безбедност летачког особља или путника, будући да се може десити да ствари одатле испадну приликом отварања и падну некоме на главу.

Спремност приликом наручивања пића или хране

Сасвим је у реду да током лета слушате музику, гледате филм или читате књигу, али када видите да се стјуарди или стјуардесе спремају да послуже пиће или храну, одложите све што радите на тих пар минута. Осим што ћете тиме указати поштовање "домаћинима" на лету, олакшаћете им и посао, јер неће морати да вам понављају шта имају у понуди или да се враћају уназад само како би вас услужили.

Поштовање простора и тражење дозволе за улазак у кухињу

Кухињице које се налазе у авиону су идеалне за дружење током лета - довољно су велике да се у њима истовремено може налазити неколико путника, аи и довољно простране за брзинско истезање након неколико сати непрекидног седења. Ипак, већина путника занемари оно најважније - кухиње у авиону су радно место летачког особља. Зато уколико желите да се у њима налазите увек проверите са стјуардима да ли им сметате и потрудите се да их не ометате у послу.

Поседовање добрих манира

Поседовање добрих манира уопште не би требало наглашавати, али се из практичних примера може закључити да поједини путници уопште не маре за то. Нарочито родитељи који путују са малом децом и који о њима не воде рачуна и допуштају им да вичу, трче по авиону и понашају се као код своје куће. У очима летачког особља бићете изнад осталих само уколико поведете рачуна о томе да када нешто тражите то затражите лепо, уз "Молим вас", "Будите љубазни" и "Хвала".

image
VV inauguration
banner