Вотка губи битку? У Русији расте продаја пића са ниским процентом алкохола
Вотка, стереотипно национално пиће у Русији, почиње да губи у домаћој продаји у односу на алтернативе са нижим процентом алкохола, показују недавно објављени подаци.
Међу алкохолним пићима, она која су класификована као нискоалкохолна (што значи до девет одсто алкохола) била су међу категоријама које су најбрже расле у првом кварталу 2024. године, према статистикама које је медијима поделио руски национални регулатор за алкохол и дуван.
Продаја у овој категорији порасла је за 8,2 одсто на годишњем нивоу, у поређењу са само 1,6 одсто раста код вотке.
Међутим, вотка је и даље надмашила конкуренте у погледу укупног обима продаје. Од јануара до марта продато је укупно 18,37 милиона декалитара вотке, у поређењу са 4,59 милиона декалитара нискоалкохолних пића.
Највећи раст забележен је у категорији пића која укључује виски и џин, где је продаја порасла за 18,8 одсто на 3,3 милиона декалитара. Продаја у категорији 'коњаци' порасла је за 9,6 одсто на 3,5 милиона декалитара.
Вино остаје један од најпопуларнијих алкохолних производа у Русији, са 13,25 милиона декалитара купљених у првом кварталу.
Свеукупно, продаја алкохолних пића јачег од пива порасла је за 5,4 одсто у првом кварталу на годишњем нивоу, достигавши више од 56 милиона декалитара.
Према мишљењу стручњака за индустрију Павела Шапкина, раст укупних обима није у потпуности резултат повећане потрошње. Он је за "Руску газету" рекао да је пораст углавном последица сузбијања илегалне производње и продаје жестоких пића, као и промене туристичких навика Руса. Како сада више одлазе на одмор у земљи, више купују и конзумирају домаће, оно што су некада конзумирали у иностранству.