Србија и Балкан

Шта до сада знамо о судару возова код Панчевца: Замало фатална несрећа због сензора од 1.000 евра?

Док се чека на расписивање тендера и најповољнију понуду за набавку сензора, људи су могли да страдају, упозорава за РТ Балкан председник Синдиката железничара Србије
Шта до сада знамо о судару возова код Панчевца: Замало фатална несрећа због сензора од 1.000 евра?© TANJUG/ TANJUG VIDEO

На месту где се у петак десила железничка несрећа у којој је повређено пет људи, већ два месеца не ради сигнализација због неисправног сензора чија цена износи свега 1.000 евра, упозорава за РТ Балкан Драган Ранђеловић, председник Синдиката железничара Србије.

Наиме, у петак око 18.30 часова дошло је до саобраћајне несреће у Београду, на прузи на излазу из Врачарског тунела, када је "БГ воз" налетео на теретни воз који је чекао полазак, а од пет повређених, двоје је задобило теже телесне повреде.

"То вам је папирологија у 21. веку. Док се чека на расписивање тендера и најповољнију понуду за набавку сензора, људи су могли да страдају. На сву срећу теретни воз није превозио опасне материје, иначе би последице биле много веће", наводи Ранђеловић за РТ Балкан.

Како наглашава, ово није био судар возова, него налетање "БГ воза" на теретни воз, а Железничка комисија за ислеђење ванредних догађаја утврдиће ко је одговоран.

"Теретни воз је стајао и примио налог отправника возова у близини Панчевачког моста, када га је стигао путнички воз који се кретао из правца железничке станице Карађорђев парк ка Овчи. Зашто је прошао кроз затворен сигнал, да ли је добио налог, којом се брзином кретао, колика је настала штета, то су питања на која комисија треба да да одговоре", наводи наш саговорник из синдиката.

Додаје да се током реконструкције догађаја, саслушавају посредни и непосредни учесници несреће.

"Комисија мора да утврди ко је крив и да у зависности од резултата истраге одлучи о врсти казне - да ли ће то бити удаљење са посла, суспензија или новчана казна", наводи Ранђеловић.

Он подсећа да теретни саобраћај није ни предвиђен за ту трасу.

У несрећи, трећој такве врсте у којој је учествовао "БГ воз", није било настрадалих особа. Укупно је евакуисано 13 особа, а четири особе су задржане у Ургентном центру. Међу њима су били и то машиновођа, кондуктер и два путника.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић саопштио је да је узрок несреће људски фактор.

Сличне несреће, подсетили су надлежни, догодиле су се 2. маја 2013, када су 22 особе повређене и 5. новембра 1992, када је дошло до смрти путника у несрећи у тунелу испод Бежанијске косе.

Из Инфраструктуре Железнице саопштено је да пруга није оштећена приликом овог судара.

Основно јавно тужилаштво у Београду данас је наложило достављање извештаја Управе криминалистичке полиције, после чега ће бити донета одлука о евентуалном покретању кривичног поступка против одговорног лица за настанак саобраћајне незгоде којом је угрожен железнички саобраћај.

"Дежурни јавни тужилац је изашао на лице места како би извршио увиђај и обавио разговор са машиновођом 'Србија Воза' као и са машиновођом "Карго воза" који су учествовали у незгоди. Наложено је да се обави разговор са отправницима стајалишта 'Панчевачки мост' и 'Вуков споменик'", наводи се у саопштењу.

image