"Деца плаћају цену нашег експеримента": Британске школе заговарају родну идеологију
Четрдесет одсто од 150 испитаних средњих школа у Енглеској дозвољава ученицима да изаберу родни идентитет без сагласности родитеља. Школе такође, подржавајући новоизабрани родни идентитет ученика, ефикасно олакшавају подвргавање медицинским интервенцијама промене пола.
Извештај "Полиси ексчејнџа" оптужио је британске школе да некритички заговарају родну идеологију, наводећи да је приписивање "родне збуњености" (gender distress) ученицима постала устаљена пракса.
Образовне установе, како преноси британски "Тајмс" закључке истраживања, занемарују заштиту ђака када се суоче са децом "која испитују, или су збуњена својим родним идентитетом".
Премијер Велике Британије Риши Сунак је истакао да је "због њих дубоко забринут" због закључака извештаја, додавши да ће Влада објавити упутства за школе о опхођењу према родним питањима код деце.
Посланица лабуриста Роузи Дафилд је поводом резултата испитивања рекла је да је дошло до "системског неуспеха" усред непромишљеног прихватања родне идеологије и да деца плаћају цену за "непромишљени експеримент".
Британски лист наводи да је само 28 одсто школа "поуздано обавештавало" родитеље чим дете открије "осећања родне збуњености".
Четрдесет одсто школа спроводи политику родне самоидентификације, а у 69 одсто школа се од друге деце захтева да прихвате и подрже нови идентитет ученика.
У складу са наведеним праксама, посебан проблем представљају тоалети, свлачионице и спорт.
Поставља се питање које ће просторије користити "родно збуњена деца", будући да значајан број образовних нема заједничке свлачионице и тоалете. Више од половине британских школа већ дозвољава деци да се баве спортовима којима се традиционално бави супротни пол, преноси "Тајмс".
Једна школа у Ливерпулу је предложила да часови физичког васпитања "буду прилагођени онима који замотавају груди". У појединим школама је од ученика затражено да дефинишу "најмање пет родних идентитета", док је школа у Корнволу уз помоћ полиције усред "страха од дискриминације" представила "трансродне смернице".
Diagrams of a 'genderbread person' and term 'biologically male/female' banned: Report on school teaching resources leaves PM Rishi Sunak 'very concerned'https://t.co/wWZHsxTI8s
— Daily Mail Online (@MailOnline) March 30, 2023
У материјалима које су ученици користили приликом лекција о родном идентитету налази се и дијаграм "Родног медењака" у коме се истиче разлика између биолошког пола, родног идентитета, родног израза и привлачности.
Део у коме се објашњава "родно изражавање" подразумева параграф о "шеткању попут жене-мачкe у кухињи када се осећате женствено" и "агресивног једења пахуљица попут Викинга када у некоме расте ниво мужевности".
На часу о родном идентитету, преноси "Тајмс", ученицима се говори да не треба да користе израз биолошки женско или мушко, зато што то "представља поједностављење комплексне теме".