Свет

Опада поверење у медије на глобаном нивоу: Сваки други Немац сматра да се вестима не може веровати

Сједињене Државе су постигле мали напредак, али су и даље на дну листе, заједно са Словачком, са само 26 процената људи који углавном верују медијима - што је три одсто више него прошле године
Опада поверење у медије на глобаном нивоу: Сваки други Немац сматра да се вестима не може вероватиGetty

Поверење у медије је опало у многим земљама широм света, након привременог пораста током година врхунца пандемије ковида 19, иако је и даље више него пре почетка здравствене кризе, покоазују резултати истраживања које је објављено у Извештају о дигиталним вестима Ројтерсовог института за 2022. годину.

Анкетирано је 93.000 људи у 46 земаља о низу тема везаних за дигиталне вести у распону од перцепције медијског извештавања о рату у Украјини до промена навика млађих потрошача и информисања о климатским променама.

Укупно поверење у медије је пало у 21 од 46 анализираних земаља, док их је 18 остало на сличном нивоу, а само седам је забележило пораст, преноси портал "Зеро Хеџ".

Финска је имала највећи удео испитаника који су се сложили да "вестима можете веровати већину времена" са 69 одсто, што представља повећање од четири процентна поена од последњег издања извештаја.

Сједињене Државе су постигле мали напредак и још су на дну листе, заједно са Словачком, са само 26 процената људи који углавном верују вестима - што је за три процентна поена више у односу на прошлу годину.

Међу земљама у којима је највише опало поверење је Немачка са падом од три одсто, тако да резултати показују да сваки други Немац нема поверења у медије.

Према извештају, док већина људи широм земаља остаје ангажована и редовно прати вести, државе са нижим нивоом поверења у медије као што су Сједињене Државе (26 одсто), Уједињено Краљевство (34 одсто), Француска (29 одсто ) и Словачка (26 процената) такође имају тенденцију да бележе неке од највиших нивоа селективног избегавања и пада интересовања за информације објављене у медијима.

Разлози који се наводе за селективно избегавање вести су избор да се рационализују или ограниче информације или одређене врсте вести. Испитаници су навели осећај исцрпљености вестима, као и да им кваре расположење, доводе до осећања немоћи, а указали су и да их је некад превише тешко разумети или им се, између осталог, не може веровати.

У Латинској Америци поверење је од фебруара 2022. године пало у Бразилу (за шест процентних поена) и Колумбији (за три). У међувремену, у неким од анализираних земаља у Африци, дошло је до повећања (Јужна Африка за девет, Нигерија за четири), док је у Кенији забележен пад од четири одсто. У Азији је поверење у вести смањено у Малезији (за пет одсто) и Тајвану (четири одсто), али је повећано на Филипинима (за пет одсто) и Јапану (за два).

image