Економија

Кина удвостручила увоз, купује све више руске нафте укључујући и ону некада намењену Западу

Подаци показују да су три брода натоварена арктичком сировом нафтом кренула ка Кини
Кина удвостручила увоз, купује све више руске нафте укључујући и ону некада намењену Западуwww.globallookpress.com © Michael Runkel/http://imagebroker.com/#/search/

Кина, која је удвостручила увоз, купује све већи избор руске сирове нафте, укључујући и мање познату класу "арко".

Кинески купци наручили су три товара сирове нафте са Арктика, укључујући високо сумпорну и густу сорту "арко" која би требало да у земљу дође овог месеца или у фебруару, показују подаци "Вортекса", компаније која пружа податке о токовима сирове нафте и нафтних деривата. "Блумберг" преноси, позивајући се на трговце, да би ова нафта могла да потисне блискоисточну попут ирачке "бараш хеви" сорте.

Друга компанија за податке и аналитику "Кплер" саопштила је да је најновија рунда кинеске куповине укључивала "варандеј" и лакшу сорту познату као "нови порт".

Блиски односи Пекинга и Москве довели су до повећања увоза руске нафте у Кину. Неуобичајене куповине арктичке нафте долазе након што је кинески дневни увоз сирове нафте и деривата прошлог месеца достигао други највећи рекорд у историји, наводи "Кплер" и додаје да независни прерађивачи покушавају да искористе увозне квоте док се земља полако отвара а производња захуктава.

"Преусмеравање арктичких класа је апсолутно у току", рекао је Виктор Катона, водећи аналитичар "Кплеру". Руска арктичка нафта ишла је ка Европи али по ступању на снагу ЕУ санкција на увоз, Москва је пронашла друге купце, махом у Индији и Кини, додао је он.

"Арко" се црпи из поља Приразломнаје на Арктику и једна је од три класе које се испоручују из Мурманска, заједно са "варандеј" и "новим портом". Шест бродова који су прошлог месеца утоваривали терет из Мурманска упутило се ка Индији, показали су подаци "Блумберга".

Нафта "варандеј" је популрна међу индијским корисницима и док је ова класа релативно добро поузната азијским купцима, "арко" и "нови порт" нису толико. Већина "арко" нафте је некада одлазила у Велику Британију и Холандију, док је "нови порт" такође био фокусиран на холандске купце, наводи Катона.

Кина је ове недеље издала око 112 милиона тона увозних квота за рафинерије и трговце у својој последњој додели за ову годину. Огромна квота, заједно са великодушном концесијом за извоз горива, могла би да подржи куповину сирове нафте у земљи, као и стопе рада рафинерије у наредним месецима.

image