Магазин

Вештачка интелигенција доказала да музику слушамо срцем (и главом)

Свакога дана се широм света објави преко 24 хиљаде нових песама - неке од њих се нађу у трендингу на музичким платформама већ прве вечери, док неке никада не доживе значајан успех. Универзалног кључа за успех нема, а вероватно га неће ни бити, али музичари сада имају помоћ вештачке интелигенције - софтвер креиран на бази машинског учења који може предвидети успех једне песме.
Вештачка интелигенција доказала да музику слушамо срцем (и главом)© Canva / 4X-image

Софтвери са вештачком интелигенцијом из дана у дан све су напреднији, а њихови функционали проширују се на различите сфере. Сада су истраживачи успели да предвиде и која ће песма постати прави хит, а која доживети фијаско, а "неуропрогнозирање" је могуће уз помоћ вештачке интелигенције.

Неуронска активност мозга предвиђа успех песме готово без грешке

Научни истраживачи Клермонтског универзитета у Сједињеним Америчким Државама успели су да уз помоћ вештачке интелигенције предвиде које ће песме постати хит, а које доживети "пропаст", а своје резултате са поносом су објавили у магазину Фронтиерс ин Артифишл Интелиџенс.

"Применивши машинско учење на добијене неурофизиолошке податке, успели смо да готово савршено идентификујемо хит песме", навео је водећи истраживач Пол Зак.

У истраживању ових "музикалних" научника нашло се 33 добровољца који су регрутовани са Клермонт колеџа, а њихов узраст варирао је од 18 до 57 година. Након кратког објашњења, њима је пуштена "плејлиста" од 24 песме, а током репродукције посебни сензори пратили су активност можданих система одговорних за расположење, ниво енергије и број откуцаја срца. Систематском анализом добијеног узорка уз коришћење вештачке интелигенције, научни тим успео је да предвиди број слушања одређених нумера, а у 97 посто случајева алгоритам није погрешио!

"Неуропрогрозирање" ће се користити и у другим индустријама

Поучени веома позитивним искуством "неуропрогрозирања" у свету музичке индустрије, научници су навели и да је могућност предвиђања реакције могуће применити и у другим областима, а да је узорак од 33 добровољца итекако релевантан, премда је њихов диверзитет већ сам по себи покрио више различитих категорија становништва. Свој оптимизам нису скривали ни када је у питању прогрозирање успеха филмова или телевизијских програма, а како наводе, овај систем може се користити у готово свакој индустрији са циљем побољшања квалитета садржаја.

image