Магазин

Платформа за младе дизајнере на 50. Београдској недељи моде

Део програма, поред ревија, трибина и изложби укључује и манифестацију посвећену младим ауторима са наших простора
Платформа за младе дизајнере на 50. Београдској недељи моде© Instagram/@belgradefashionweek

Поред представљања различитих аутора и модних трендова кроз ревије, један од великих делова Београдске недеље моде је представљање младих и самосталних креатора.

''Задовољство ми је да смо поново имали прилике да видимо неке нове таленте у оквиру нашег програма Фешн Инкубатор. Такође, модни студио Клик и Београдски фешн вик подржавају младе дизајнере још од њиховог оснивања, тако да смо увек давали простор и могућности младим дизајерима да се представе,'' рекао је Ненад Радујевић за РТ Балкан.

''Циљ је да им Фешн вик буде врста платформе где могу креативно да се изразе и да их неко види, мислим да то добро користе. У оквиру Инкубатора постоје менторски програми, тако да радимо са њима и након студија вршимо даљу едукацију.

Мислим да су све то значајна искуства за почетак каријере и виде се разна иновативна решења, има ту ватромета идеја. Чак и ако негде погреше, важно је да стичу искуство и да кроз атрактивне програме као што је излагање на Фешн вику могу да заокруше своје идеје и размишљања.''

На ревији Фешн Инкубатора су се виделе различите врсте креативног изражавања које нам показују у ком правцу се креће мода међу младима. Комбинација различитих светских трендова, али и оригиналних идеја су забележили дух ове ревије младих аутора на јубиларној манифестацији.

Давид Лулић, један од дизајнера који је учествовао на конкурсу Фешн Инкубатора, поделио је своје утиске као млади креатор на нашим просторима који гради свој бренд.

Да ли мислиш да дизајнери често прате трендове и интегришу их у свој рад, или супротно, да се увек избегава праћење шаблона?

Мислим да нико не може да избегне тренд, зато што се тренд посматра из психолошког и социјалног угла. То је увек одговор на политичку или економску ситуацију у свету, може бити у складу с њим или против њега. Како он изгледа највише зависи од наше свакодневнице, али мислим да ни један дизајнер не може поптуно да побегне од тога.

Од скице до ревија, шта је за тебе најзанимљивији део процеса? 

Најзабавније ми је тражење материјала. То ми диктира шта ћу да радим, па у односу на то смишљам скице и која форма би била најакдекватнија како би се материјал најбоље истакао.

Да ли имаш савет за некога ко размишља да се бави текстилним или модним дизајном и ко жели да оснује свој бренд?

Треба избећи мехурић трендова са ових простора који су овде веома дуго заступљени. Не би требало само тиме да се инспирише, али овде је то услов за оног ко жели да продаје свој рад. Не би требало да публика одређује рад дизајнера, већ обрнуто - дизајнер је тај који диктира.

image
Парада победе у Москви уживо на РТ Балкан
banner