Магазин

Перформанс у моди - уметност или само маркетиншки трик

Мода има много димензија, од нашег свакодневног стила, до великих догађаја представљања на писти. Шта управо овакви догађаји могу значити за дизајнера, али и за нас као публику?
Перформанс у моди - уметност или само маркетиншки трик© Youtube/Dezeen

О Коперни колекцији представљеној на Париском фешн вику 2022. године се прича недељама. Бела Хадид излази у доњем вешу, тим стручњака наноси и обликује текстилни материјал, добијен из спреја, директно на њој. Мишљења су била подељена – видели смо одушевљење комибинацијом моде и науке, али и коментаре да се спектакл десио само ради публицитета.

Ово није први пут да је уметнички или научни подухват у моди привукао пажњу. Ирис ван Херпен годинама добија похвале за кинетичке конструкције на ревији, док се Коперни ревија пореди са МекКвиновим финалом пролећне колекције 1999. године, где два робота прскају боју по белој хаљини супермодела Шалом Харлоу. Међутим, МекКвинова визија је изузетно мрачнија, постављаући модела и жену као објекат који трпи агресију зарад креативности уметника.

Ревије које привлаче велику пажњу имају једну заједничку особину, а то је да спајају више грана уметности. Неке је фасцинирала ревија Рик Овенса за пролеће 2016., док су је други сматрали бесмисленом, или чак смешном - али сви су о њој причали.

Управо овакве разноврсности у свету моде су оно што држи интригу и подиже ревије на свежуметнички ниво. Ревија као што је Копернијева може нам деловати превише претенциозно и недоступно, али може бити и инспирација за истраживање личног стила. Мода је на крају крајева, уметност, а њу увек можемо да тумачимо како желимо.

image