Магазин

Ово су најчешћи разлози због којих аутомобили не пролазе технички преглед

Власницима возила који редовно одржавају своје четвороточкаше је одлазак на технички преглед рутинска ствар. Међутим, онима који мање брину о аутомобилу овај обавезни преглед ствара додатни притисак, будући да се често открије неки квар за који нису ни знали да постоји.
Ово су најчешћи разлози због којих аутомобили не пролазе технички преглед© Canva / yacobchuk

Технички преглед аутомобила је попут редовног прегледа код лекара - важан за рано уочавање потенцијалних проблема и благовремено решавање постојећих. Осим тога, пролазак овог прегледа је и предуслов за годишњу регистрацију возила. Које су то најчешће "бољке" због којих аутомобили не пролазе технички преглед?

Мотор

Мотор је практично срце сваког аутомобила са унутрашњим сагоревањем горива, а само здраво срце може радити добро и дуго. Најчешће неправилности које се везују за рад мотора тичу се емисије издувних гасова, система довода горива и цурења моторног уља. Сваки од ових проблема, уколико се открије на време, може бити саниран, па је зато редован технички преглед јако важан.

Каросерија

Каросерија са видљивим оштећењима или корозијом која се налази са доње стране аутомобила (а која се обично не види док се не дигне на дизалицу или не стави на канал) не само да може бити узрок враћања са техничког прегледа, већ и слаби структуру аутомобила и чини га мање безбедним. Зато се нарочито у зимском периоду препоручује редовно прање аутомобила, како би се со и друге штетне хемикалије спрале и тако сачувала каросерија.

Кочиони систем

Исте хемикалије које оштећују каросерију могу нанети штету и кочионом систему аутомобила. Осим тога, и агресивна вожња са пуно кочења троши кочионе дискове знатно брже. Неисправне кочнице су практично најчешћи разлог због којих аутомобили не пролазе технички преглед, што је негде и логично - оне су предуслов за безбедно заустављање у случају непредвиђене ситуације на путу.

Светла на возилу

Фарови, штоп-светла и жмигавци се данас праве од пластике, и ма колико она била чврста и даље је веома подложна оштећењима. Највећи непријатељи светала на аутомобилу су песак и каменчићи на путу, који их могу "замутити". Тако матирани, они не распршују светлост правилно, те је и видљивост у вожњи смањена. Осим тога, возачи често ни не примете да им неко светло не ради и то открију тек на техничком прегледу.

Амортизери, фелне и пнеуматици

Рупе на путевима као и велики број лежећих полицајаца преко којих возачи "прелећу" без заустављања, оштећују практично сваки витални део аутомобила - од фелни и пнеуматика, преко опруга и амортизера, па све до трапа. Таква возила, осим што су небезбедна за вожњу, по правилу често "падају" на техничком прегледу.

image