Свет

Сијарто: Прекид економске сарадње са Кином погоршао би економску кризу у ЕУ

Европа има фундаментални интерес у одржавању прагматичне и обострано корисне економске сарадње са Кином, оценио је мађарски министар спољних послова и трговине
Сијарто: Прекид економске сарадње са Кином погоршао би економску кризу у ЕУ© TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ/bs

Прекид трговинске сарадње Европске уније и Кине из идеолошких разлога само би продубио економску кризу, изјавио је данас мађарски министар спољних послова и трговине Петер Сијарто.

Боравећи у Паризу нагласио је да ће Европа у превазилажењу тренутног периода озбиљних изазова морати да буде прагматична.

"То ће зависити углавном од тога да ли ће доносиоци одлука бити способни да делују на основу здравог разума", рекао је Сијарто након састанка с генералним секретаром Организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД) Матијасом Корманом.

Сијарто је оценио да ако се настави "идеолошко" доношење одлука о економској политици онда свет и Европа неће моћи да превазиђу изазове и поздравио што ОЕЦД и њен генерални секретар нису заробљени идеологијом.

"ОЕЦД и њен генерални секретар су једна од ретких организација и лидера у свету који нису заробљени идеологијом, већ уместо тога воде рационалну и реалистичну економску политику засновану на здравом разуму".

Он је рекао да ће опоравак од садашње кризе у великој мери зависити од тога да ли ће "бити успешан идеолошки приступ, који има за циљ прекид сарадње између ЕУ и Кине".

"Ако на иницијативу западне Европе или САД буде прекинута економска и трговинска сарадња, европска привреда биће у још већим проблемима и не само да неће моћи да се опорави, већ ће још дубље запасти у рецесију", рекао је он.

Сијaрто је додао је да Европа има фундаментални интерес у одржавању прагматичне и обострано корисне економске сарадње са Кином.

"То јасно показује и пример Мађарске", рекао је он, наводећи да је та земља место сусрета немачке аутомобилске индустрије и кинеских произвођача електричних батерија.

Он је истакао да политичка одлука Европске уније, према којој сва нова возила морају да буду електрична до 2035. године, значи да је континенту потребна одговарајућа количина батерија.

"Од десет највећих произвођача батерија на свету, седам су кинески, а три јужнокорејска", рекао је Сијарто.

Према његовим речима постало је очигледно, да "ако Европа прекине сарадњу са Истоком, европска аутомобилска индустрија и њена стратегија преласка на електричне аутомобиле неће успети и угрозиће милионе радних места".

Сијaрто је казао да Мађарска последњих година редовно бележи нова рекордна улагања, што је, како је истакао, кључно за заштиту радних места.

"Разлог зашто смо били у могућности да константно постављамо нове инвестиционе рекорде је то што је Мађарска одлична тачка сусретања источних и западних компанија", закључио је Сијарто.

image
VV inauguration
banner