Економија

Док једном не смркне, другом не сване: Продавнице "све за долар" доживљавају процват у САД

Продавнице са јефтином робом повећавају улагања како би привукли купце средње класе у потрази за јефтинијим намирницама, док велики ланци затварају врата
Док једном не смркне, другом не сване: Продавнице "све за долар" доживљавају процват у САДGetty © Joe Raedle / Staff

Продавнице "све за долар", омиљене међу Американцима плитког џепа, сада су све популарније међу средњим слојем који се због инфлације све више окреће овим малопродајним објектима.

Највећи ланци у индустрији најавили су планове за преуређење скоро дупло више продавница него што ће бити отворено ове године. "Долар џенерал" и "Долар три" повећаће број обновљених продавница за 11,4 одсто односно 25,6 одсто у односу на прошлу годину.

И једни и други улажу велика средства у замрзиваче и фрижидере како би задовољили растућу потражњу за намирницама купаца погођених инфлацијом који сада покушавају да уштеде купујући основне намирнице које су на попусту, пише "Фајненшел тајмс".

Трошкови преуређења и отварања нових продавница биће значајни, што их издваја од других трговаца који смањују трошкове и затварају радње. Аналитичари УБС-а су прошле недеље предвидели да би 50.000 продавница у САД, или 5 одсто тренутног укупног броја, могло да се затвори до краја 2027.

Са друге стране "Долар џенерал" ће повећати капиталну потрошњу до 22 одсто ове фискалне године на чак 1,9 милијарди долара, што је 142 процента изнад онога што је потрошио у фискалној години пре пандемије до јануара 2020. "Долар три" ове године повећава капиталну потрошњу за око 60 одсто на 2 милијарде долара, скоро дупло више него што је потрошио у години до фебруара 2020.

Насупрот томе, далеко већи "Волмарт" очекује да ће његов капитални капитал бити једнак или незнатно већи у односу на прошлогодишњи ниво од 16,8 милијарди долара.

"Они расту", рекао је аналитичар "Џефриза" Кори Тарлов. "Ако расту, морају да троше."

У САД и Канади постоји више од 19.000 "Долар џенерал" продавница и више од 16.000 "Долар три" радњи. Поређења ради, "Волмарт" чији су суперцентри 10 пута већи, има нешто више од 5700 продавница у САД и Канади.

Оба ланца продавница "робе за долар" почели су са продајом намирница пре него што је инфлација почела да расте, а са ценама хране које су у марту порасле за 8,5 одсто у односу на пре годину дана и притиском на кућне буџете, тај искорак им се исплатио.

"Тренутна економска клима тера све више потрошача са вишим приходима у малопродајне дисконте", рекао је Ричард Дрилинг, извршни директор "Долар трија" и додао да потрошачи са средњим приходима, они који зарађују око 80.000 долара годишње, сада одлучују да штедљивије купују.

Све више људи се окреће овим продавницама како би уштедели новац, посебно на свакодневним основним стварима, поновио је Нил Сондерс, аналитичар "ГлобалДејта".

Аналитичари кажу да ови ланци продавница не покушавају да се "гурају" у терен супермаркета јер су им марже више, али могу да освоје тржишни удео мањих независних продаваца, дрогерија или радњи.

"Они не желе да се директно такмиче са 'Волмартом'", рекао је Сондерс. "Они су другачији... Оно што они заиста јесу је погодна дестинација која омогућава људима да купују основне ствари, плус низ других погодности."

image
VV inauguration
banner