Култура

"Михаел Колхос" у ЈДП-у: Прича о човековој потреби за правдом

Фон Клајстов комад је једно од најбољих дела немачког романтизма, а у њему се писац бави питањем да ли се против система и подлости власти треба борити до крајњих граница, рекао је драматург представе Милош Кречковић
"Михаел Колхос" у ЈДП-у: Прича о човековој потреби за правдом© Antonio Ahel/ATAImages

Представа "Михаел Колхас", писца Хајнриха фон Клајста (1777–1811) у режији Бориса Лијешевића, биће премијерно изведена 17. априла у 20:00 на сцени "Љуба Тадић" у Југословенском драмском позоришту (ЈДП), најавила је управница те куће Тамара Вучковић Манојловић.

Подсетивши да ће ово бити пета Лијешевићева режија у ЈДП-у, Вучковић Манојловић рекла је на конференцији за новинаре да ће током представе композитор Ненад Марић, познатији као Краљ Чачка, уживо изводити своју музику.

Према речима редитеља Лијешевића, "Михаела Колхоса" се прихватио на предлог управнице Вучковић Манојловић и колеге Горчина Стојановића, који су добро оценили да је то прави материјал за њега "у овом периоду живота, у овом позоришту".

"Ово је прича о човековој потреби за правдом и системом који гарантује да ће га, уколико мирно живи, вредно, савесно ради и чува породицу, наградити или бар заштитити. Међутим, Клајст каже да је жеља за правдом исмејана, понижена, називана непотребним инаћењем. Човек који правду тражи буде назван прзницом, буде маргинализован", навео је Лијешевић.

Додао је и да "систем уместо да његов случај размотри, учи човека да поднесе неправду и да се повуче пред моћном, недодирљивом племићком породицом".

По његовим речима, у комаду је важно питање "како се носити с неправдом, за коју се увек чини да је дошла до плафона, а онда видите да је некад било и горе".

Насловну улогу тумачи Војин Ћетковић, а у подели су Војислав Брајовић, Миодраг Драгичевић, Милена Васић, Никола Ракочевић, Зоран Цвијановић, Милош Самолов и Алексеј Бјелогрлић.

Драматурзи представе су Федор Шили и Милош Кречковић који је оценио да је "'Михаел Колхас' можда најбоље дело немачког романтизма", у коме Клајст поставља питање "да ли се против система и подлости власти треба борити до крајњих граница, да ли треба ризиковати животе или треба бити трпељив".

Сценограф је Дарко Недељковић, костим потписује Марина Сремац, а сценски говор је обликовала Љиљана Мркић Поповић.

image