Магазин

Салвета Салвадора Далија и дијета Стива Џобса - како су познате компаније добиле лого

Визуелни идентитет бренда је један од најважнијих елемената успешног бизниса. Креативни процес и контекст логотипа стварају занимљиву везу са публиком, а процес настанка следећих логотипа открива занимљиву историју неких од најпознатијих симбола на свету.
Салвета Салвадора Далија и дијета Стива Џобса - како су познате компаније добиле лого© wikimedia/kruder396

Тражити инспирацију за лого може бити исцрпљујуће. Да ли је добро консултовати се са својим пријатељем, који је веома успешан уметник? Да ли је боље тражити инспирацију у књигама или чак у својим животним навикама?

Следећи брендови су успешно креирали популарне симболе на веома спонтане начине, доказујући да добар дизајн не мора увек бити компликован:

Салвадор Дали и Чупа Чупс лизалице

Један од најпознатијих уметника надреализма створио је бројна популарна дела, а међу њима се налази и лого за "Чупа Чупс" лизалице. Лого представља стилизовану имитацију цвета красуљка, израђен у препознатљивој жутој и црвеној боји.

Шпански оснивач бренда лизалице, Енрик Бернат, дошао је на идеју када је схватио да је малишанима лакше да једу бомбоне са штапића, него да их држе у рукама. Првобитно је желео да се лизалица зове "ГОЛ", по асоцијацији на фудбалску лопту у мрежи, али идеја није била прихваћена. Унајмио је агенцију која је назвала бренд "Чупа Чупс", према шпанској речи chupar (сисати).

Преостало му је да осмисли визуели идентитет бренда, а помоћ је затражио од свог доброг пријатеља, Салвадора Далија. Наводно, када му је Бернат објаснио задатак док су испијали кафу, Дали је одмах почео да скицира идеје за лого на салветама и новинама. Убрзо је дошао до жутог красуљка са црвеним словима, који је до дан данас остао скоро поптпуно идентичан.

Осим саме идеје за дизајн, Дали је инсистирао да се лого не налази на средини, већ на самом врху округлог омотача лизалице, како би увек био на видиљивом месту.

"Епл" и режим исхране Стива Џобса

Један од најпрепознатљивијих симбола савремене технологије је минимналистичка јабука компаније "Епл". Првобитни лого је био прилично архаичан, са приказом Исака Њутна који седи испод дрвета, само неколико тренутака пре него што му јабука падне на главу. Ипак, такав дизајн је деловао исувише старински и компликован за примену, па га је заменила данас позната јабука.

Постоји више теорија о настанку симбола: неки сматрају да је она представљала Евин библијски грех или да је била симбол за Алана Туринга,мазматичара и "оца модерног рачунарства", који је умро након што је појео отровну јабуку... Међутим, прави разлог је веома једноставан.

Стив Џобс је волео да једе јабуке. Пратио је веома строг режим исхране, који се највише састојао из воћа. Јабуку је често јео и сматрао је да је "Епл" забаван назив за компанију. Што се тиче самог знака, дизајниран је тако да делује као да је неко узео залогај јабуке, како се не би помешала са трешњом.

"Старбакс" је заводљива сирена

Првобитни лого је био браон боје, као кафа, на коме се налазила митлошка сирена. Држала је своја два репа и била је прилично реалистично нацртана. Оснивачи бренда су били фасцинирани сиренама и желели су да их повежу са пријатним мирисом и ритуалом испијања кафе. Само име бренда је осмишљено према Старбаку, официром на броду из дела "Моби Дик".

Сирена је добила нов изглед осамдесетих. Цртеж је поједностављен и коришћене су црна и зелена боја. Пре петнаест година, на 40. годишњицу компаније, на неко време је био враћен стари лого, овог пута у црној боји. Ипак, публици се није допала архаична сирена, што је потврдио прочишћен дизајн са зеленом бојом који је постигао успех.

У протеклих десетак година, лого је постао све једноставнији и данас се "Старбакс" препознаје по зеленој позадини и лику беле сирене, која и даље држи своје репове, као на првобитном дизајну.  

"Мекдоналдс" лого по узору на архитектуру

Први лого ресторана је имао само пробитан назив израђен у три различита фонта ("Мекдоналдов чувени роштиљ"). Педесетих година, када је ресторан добио име "Мекдоналдс", кренуло је развијање јединственог логотипа. На почетку је то био само назив ресторана, исписан црвеним словима.

Међутим, деценију касније, нови изглед знака је створио дизајнер по узору на занимљиве лукове, који су се налазили на многим зградама ресторана, како би били лако препознатљиви. Кључни део архитектуре бизниса је постао и главни део визуелног идентитета. Два златна лука, која делују као стилизовано слово 'М', данас су један од најпрепознатљивијих симбола на свету.

Од тада, лукови су добили различите измене (са/без назива, сенчење, црни или црвени детаљи), али се никада нису избацили из употребе.

image