Магазин

Веганска кожа и крзно - шта је право решење за еколошки одговорну моду?

Многи брендови тврде да имају одговоран приступ према животној средини и животињама. Међутим, до сада није откривен стопроцентно одржив процес производње текстила. Ово потрошачима ствара велику дилему о куповини правих или вештачких животињских материјала.
Веганска кожа и крзно - шта је право решење за еколошки одговорну моду?Gettyimages.ru © Vittorio Zunino Celotto

Борба за спречавање окрутног третмана животиња у прехрамбеној и модној индустрији је све већа. У протеклих неколико година, многи људи се опредељују за веганску исхрану, као и за еколошки свеснију куповину производа. Иако је колективна свест о лошем стању животне средине већа него икада, модна индустрија и даље не прави довољно велике промене да се умањи ефекат загађења. Побуне активиста против коришћења праве коже и крзна су довеле до промене става и производње појединих компанија, као и основање одрживих модних брендова.

Веганска производња подразумева поптуно избацивање делова материјала животињског порекла, али и самог процеса. Неки од иновативнијих приступа су примена биљкака попут кактуса, листова ананаса, коре јабуке или рециклиране пластике. Позитивна страна веганске производње је очигледна - животиње су поштеђене, па самим тим и животна средина.

Међутим, за производњу оваквог крзна и коже често се користе полиуретан и акрил, пластични материјали којима је потребно веома дуго времена да се разграде у природи. Такође, овакви комади морају проћи кроз процесе дораде, као што је фарбање, које оставља свој траг у природи.

С друге стране, права кожа и крзно су контроверзна тема деценијама. Упркос лошем публицитету, ови производи се и даље масовно производе и купују. Велики фактор је осећај луксуза, али и дугорочност оваквих комада. Уз добро одржавање, могу се преносити на више генерација, што умањује потребу за куповином новог и спречава накупљање пластике у природи. Такође, многи сматрају да је кожа животиње само остатак који треба добро искористити. Ипак, лоше стране ове производње остављају свој траг на животињски свет и природну средину.  

Обе стране имају позитивне и негативне аспекте. Пошто и даље није могуће производити текстил који дуго траје и који не оставља траг на планети, потрошачи треба да донесу одлуку о томе какву врсту производње желе да подрже. Многи брендови се представљају као вегански и еколошки одговорни, али су у исто време веома тајанствени око процеса производње. Најважније је да купци буду добро информисани, али и да буду свесни да, барем за сада, ни један избор није потпуно добар или лош.

image