Магазин

Синди Крафорд и Наоми Кембел и после педесете на насловним странама

Иако све чешће на насловним странама видимо бивше супермоделе из златне генерације, мишљења су и даље подељена. Неки се радују што виде чувена позната лица, а неки мисле да је њихово време прошло.
Синди Крафорд и Наоми Кембел и после педесете на насловним странамаNone © Instagram/naomi

Са насловне стране пољског магазина „Вог“ смеши нам се Синди Крафорд (56), а насловнице британског и арапског „Вог“ магазина краси и Наоми Кембел (51).

Њихово време је, како многи тврде, остало у деведесетим годинама прошлог века па и нису баш расположени да гледају старије госпође деценијама. Други се радују да виде чувене моделе које су својевремено плениле пре свега, својом личношћу, невероватном харизмом а онда и лепотом. Оне су постале први супермодели и направиле су, до тада невиђене, а сад већ можемо да кажемо, култне карије. Уз Наоми и Синди, и Кејт Мос, Линда Еванђелиста, Кристи Тарлингтон и Клаудија Шифер су заувек промениле индустрију манекенства поставши притом и славне личности. Све девојке су хтеле да имају живот као оне, а који је деловао као вечити живот на писти, док у позадини свира нека добра поп рок музика.

Иако кажу да су године само број, међутим, када је реч о моди, лепоти и каријерама, често се чини да су предрасуде које се тичу старења и даље актуелне. Све до 21. века, продавала нам се идеја да су младост и савршенство обележја успеха. Модне, козметичке и велнес кампање користиле су двадесетогодишњакиње савршених лица без ожиљака, акни и седих у коси, за продају свега - од крема против бора па до доњег рубља. Визуелно представљање различитих годишта међу женама било је јако ретко. Број активних модела преко четрдесет је и даље много мањи од броја модела у двадесетим и тридесетим годинама.

Супер модели деведестих су донеле револуцију својом појавом, понашањем, стилом живота, а поставља се питање да ли оне и у овом веку доносе револуцију у моделингу. Да ли ћемо од сада имати прилику да у магазинима, на ревијама, у рекламама буду подједнако заступљене као и модели до тридесет година?
Ако се модна индустрија изместила из зоне сигурности моделима који припадају мањинама, угроженим групама и "body positivity" приступом, зар није дошло онда време да се и лепези различитости додају старији модели и тако добијемо реалну представу моде у 21. веку? Простора и потребе за старијим моделима свакако има, јер, управо нам Наоми и Синди поручују да жена може бити прелепа и фантастична и у педесетим.

image