Магазин

Може ли се веровати фотографијама "пре" и "после" пластичне хирургије

Када на друштвеним мрежама гледамо фотографије "пре и после" пластичног хируршког захвата, толико можемо да будемо импресионирани да чак и сами почнемо да разматрамо заказивање сопствене консултације са естетским стручњацима. Међутим, ако резултати делују исувише савршено да би били истинити, онда је боље да пажљивије анализирамо објаву и покушамо да уочимо да ли су фотографије "улепшане".
Може ли се веровати фотографијама "пре" и "после" пластичне хирургије© Freepik/freepik

Друштвене мреже су данас један од најутицајнијих врста маркетинга, а с обзиром да је достизање естетског савршенства циљ милионима људи широм света, само једна успешна, вирална објава пре и после пластичне операције може бити довољна да привуче мноштво нових клијената.

Када на фотографији упоредимо нечије "старо" и "ново" лице, разлике су врло очигледне и лако можемо да се упустимо у замишљање о сопственој идеалној трансформацији. Међутим, велики број оваквих објава не приказује потпуну истину о зацељивању ожиљака и генералном процесу зарастања, а на неким фотографијама су детаљи "новог лица" суптилно изманипулисани, како би се приказ резултата визуелно побољшао.

Једна студија из 2021. године, у којој су пластични хирурзи анализирали на стотине оваквих објава, је показала да је око 97 одсто фотографија "после" операција (иако су направљене на исти начин, у истој просторији) имало другачије осветљење, изразе лица, позицију главе клијента, другачију шминку и фризуру.

Сви наведени фактори могу да имају велики утицај на перцепцију изгледа лица: осветљење и шминка помажу да кожа изгледа беспрекорно, одређена фризура може да прикрије ожиљке од фејслифтинга, осмех подиже јагодице...

Зашто би професионалци увели измене на овај начин? Анализе су показале да главни разлог може бити повећан број пратилаца и онлајн интеракција, јер су налози на којима је забележен највећи број манипулисаних фотографија имали бољи успех на мрежама.

У неким случајевима, посматрање резултата пре и после под другачијим осветљењем и позама може да се користи у образовне сврхе, али потенцијални клијенти могу да стекну нереалну слику о процесу исцељења (који може имати компликације, да траје месецима или чак годинама), али и самим могућностима пластичне операције.

Овакав садржај може да подстиче превелика и идеализована очекивања, која лоше утичу на задовољство клијената ако његови резултати не изгледају исто као они са фотографија. Због тога је препоручљиво да свако ко разматра било коју врсту захвата пажљиво анализира фотографије на профилима клиника, да, ако се ипак одлучи за неку процедуру, оде на консултације и информише се о реалним могућностима захвата и месецима који долазе након њега.

Исто тако, потребно је да стручњаци увек нагласе да ли је одређена фотографије измењена, као и и колико времена је прошло између приказа клијента "пре" и "после", да не би дошло до недоследне интерпретације објаве.

image