Магазин

Шта су адвент календари и како повећавају новогодишњу еуфорију

Сваке године почетком децембра, инфлуенсери и инфлуенсерке на друштвеним мрежама отварају све популарније адвент календаре, делећи узбуђење и њихов садржај са својим милионским аудиторијумом. Инстаграм и ТикТок су преплављени овим трендом. Шта су, заправо, адвент календари?
Шта су адвент календари и како повећавају новогодишњу еуфорију© unsplash /Jan Romero

До новогодишњих и божићних празника остало је мање од месец дана, а претпразничну еуфорију повећавају и адвент календари, концептуални украсни календари са 24 кутије изненађења, који уносе додатну чаролију у све више домова широм света.

Првобитно су се адвент календари користили у религиозним породицама са циљем да деци учине забавније одбројавање дана до Божића. Овај календар се састоји од 24 прозорчића (кутијица), од којих сваки представља дан у месецу. Деца су, у периду од 1. до 24. децембра, сваки дан могла да отворе по један прозорчић и поједу слаткиш који се крије иза њега. Данас они представљају забаву и за одрасле, а велики светски брендови се утркују чији ће календар бити лепши, богатији и привући више пажње у рекламним кампањама и на друштвеним мрежама.

Иако се у комерцијалне сврхе користе одскора, адвент календари постоје од памтивека. Реч адвент је пореклом из латинског језика и означава долазак (у овом случају је асоцијација на долазак Исуса Христа ), а први дрвени адвент календар настао је давне 1851. године у Немачкој, који се од тада прилагођавао и мењао читава два века. Када су, након Другог светског рата, први адвент календари прешли на другу страну океана и доспели на подручје САД, а "Њузвик" објавио фотографију унука председника Двајта Ејзенхауера са божићним календаром, свака породица је пожелела да уочи Божића има баш такав календар.

Шта даје посебну вредност адвент календарима и чини их популарним из године у годину?  "Либерти Лондон" је 2014. године међу првима представио свој премиум адвент календар за одрасле по ексклузивној цени од 174 евра, а у луксузној кутији били су по данима, до Божића, распоређени козметички производи укупне вредности 491 евра. Продаја је планула, а календар је постао најпродаванији производ за 145-годишњу историју бренда. Од тада и остали брендови, велики, попут "Шанел"-а и "Диор"-а , али и мали, локални брендови, уочи новогодишњих и божићних празника припремају адвент календаре. Овај тренд се проширио и на Србију, па су осим козметичких ланаца, ове године по први пут и супермаркети почели да нуде своје адвент календаре.

@victoriamagrath You win @Team Jimmy Choo 😩❤️😍 thankyou!! #adventcalendar♬ abcdefu - GAYLE

image
VV inauguration
banner