Магазин

Како функционишу алгоритми друштвених мрежа и на који начин да повећамо број пратилаца

Друштвене мреже данас представљају најзаступљенији вид комуникације. Свако путовање остаје овековечено у "хајлајтс"- има на Инстаграму, велики догађаји попут дипломирања, рођења детета, венчања (или развода) "пин"-овани су при врху налога, а када видимо нешто интересантно - обавезно то "шерујемо" са пријатељима. Сви ови алати су део и пословних стратегија, зато је важно знати како алгоритми функционишу и како нам то може помоћи да повећамо број пратилаца и допремо до циљне групе.
Како функционишу алгоритми друштвених мрежа и на који начин да повећамо број пратилаца© freepik/rawpixel.com

Оне владају интернетом, и обарају све рекорде када је преузимање апликација и време проведено на њима у питању. Све ово говори о снази друштвених мрежа, утицају на ширењу информација, повезаности, комуникацији и наравно пружању маркетиншких услуга.

Који је најбољи начин да се рекламира производ или услуга на друштвеним мрежама? На којој мрежи је најбoље пласирати садржаj - Инстаграм или ТикТок? Чини се да се у увом дигиталном сегменту ствари мењају брже него икад, трендови смењују један други, како би се на најбржи начин стигло до циљне групе.

У намери да се што боље схвати понашање корисника, извршено је истраживање као би се упознало онлајн понашање. Каже се и да су статистике друштвених мрежа најбољи пријатељ трговца али и свих оних који желе да својим садржајем допру до корисника.

Уколико сте љубитељ друштвених мрежа или их користите у пословне сврхе, ова статистика ће вам се допасти, будући да показује који садржај се алгоритму друштвених мрежа више "допада" и који контент преовладава на којој друштвеној мрежи:

  • Више од 50 процената Инстаграм "feed"-а сада је у форми видеа (у поређењу са прошлом годином, када је био 32), појединачни постови заузимају друго место са 29 процената заступљености, док су на трећем месту карусел постови (који се састоје од две или више појединачних слика) са 15 процената.
  • Са друге стране, иако на последњем месту по заступљености, карусел постови генеришу највећи број "лајкова" у поређењу са појединачним постовима (1.1 пута више) или видео садржајем (1.3 пута више).
  • Брендови користе Инстаграм као канал комуникације 2.3 пута више него ТикТок, можда и највећег "ривала" међу друштвеним мрежама.
  • Хаштагови нису превазиђени: на Инстаграму они и даље генеришу "укљученост" (engagement) публике, а истраживања показују да је 3 до 5 хаштагова златна средина коју Инстаграм "воли" - ангажовање публике уз коришћење хаштагова може се повећати од 0.25 процената до 1 проценат. На ТикТок-у они ипак имању мањи утицај.
  • Формат "Reels"-а постаје све популарнији на Инстаграму и по статистици досеже до већег броја људи (reach) и подстиче веће ангажовање публике (чак и до 1.5 пута више) од обичне објаве. "Reels" је зато и један од најбољих начина да се повећа број пратилаца, будући да сваки "Reels" има потенцијал да постане виралан уколико је занимљив и пружа вредност публици.
  • Кратак опис уз саму Инстаграм објаву (било да је у питању "Reels", појединачни пост или карусел) може донети већу "укљученост" публике. Према добијеној статистици, идеална дужина описа објаве је између 40 и 100 карактера. На ТикТок-у је ситуација приближно иста - видеи са мање од 100 карактера у опису имали су просечно 1.3 пута више "лајкова" од видеа који су имали дужи опис. Дакле - мање речи, више садржаја!
  • А када смо код садржаја, ТикТок видеи дужи од 30 секунди генеришу 1.7 пута више ангажованости публике од оних који трају краће. Ово је на неки начин и знак да је публика заинтересована за квалитетан садржај који ће моћи да подели са својим пријатељима. То потврђује још један податак: видео садржај дужи од 30 секунди има скоро 2 пута више "дељења" (share) од кратког садржаја.
  • Популарни "мимови" дефинитивно су најзаступљенији садржај на ТикТоку, а од укупног броја објављених видеа, чак 25 процената су они шаљивог и забавног карактера. На Инстаграму је ситуација потпуно другачија и само 8 процената од укупног садржаја је оваквог типа. Остаје да видимо да ли ће се ситуација променити наредне године.
  • Освешћеност и битни датуми одличан су начин да се подигне посећеност неког профила. Тематске објаве везане за међународне дане нечега - друштвена ангажованост, за празнике и неке важне догађаје подстичу већу "укљученост" на профилу, већи број одговора и "лајкова" - што Инстаграм алгоритам подржава - тако ће ваша објава допрети до још већег броја људи.
  • И за крај, пријатељско окружење, равноправност полова, ширење позивитних вибрација и подржавање културолошких разноликости као и свих година уназад наилази на подршку од стране Инстаграма и његовог алгоритма. Нека тако остане и у наредним годинама!

Ослушкивањем потребе друштва путем друштвених мрежа лакше се преноси жељена порука - много лашке и прецизније него стандарним маркетиншким каналима. Ово наравно потврђује још једна статистика - преко 4,62 милијарде људи широм света користи друштвене медије, од тога је скоро 75 посто старијих од 13 година. 

image