Свет

Твитер у раљама ЕУ: Брисел намеће правила модерирања

У случају да се "Твитер" не придржава правила, могао би да се суочи са озбиљним казнама, укључујући забрану пословања у Европи
Твитер у раљама ЕУ: Брисел намеће правила модерирањаwww.globallookpress.com © www.imago-images.de

Компанија "Твитер" у власништву Илона Маска могла би да потпадне под строжа правила Европске уније када је модерирање садржаја у питању, и то упркос сумњама да је платформа довољно велика да би се квалификује.

"Твитер" и "извршна рука ЕУ" спремају се да компанију означе као "веома велику онлајн платформу" (ВЛОП) у складу са новим Законом о дигиталним услугама (ДСА), преноси "Блумберг".

То значи да ће компанија, због тога што има довољно месечних активних корисника на нивоу ЕУ, морати да извештава о томе како уклања штетне постове и чак би могла да буде приморана да промени своје алгоритме у складу са онима које намеће Европска комисија.

За Маска, то значи да ће његова компанија бити подвргнута много оштријем регулаторном систему и, у случају да се не придржава правила, могла би да се суочи са значајним казнама - до шест одсто прихода компаније или чак забраном пословања у Европи.

Технолошке компаније, без обзира на њихову величину, морају да поштују основна правила ДСА и да уклоне илегални садржај у свих 27 земаља ЕУ.

Највеће платформе ЕУ – са више од 45 милиона активних корисника месечно суочиће се са централизованим, оштријим надзором извршног огранка ЕУ у Бриселу.

Неки званичници ЕУ су били забринути да "Твитер" можда неће имати довољно корисника да би био означен као ВЛОП, што је омогућило Маску да избегне најзначајније промене у правилима ЕУ о модерирању садржаја. Крајем октобра, пре него што је Маск купио платформу, неки су интерно веровали да ће компанија пасти испод прага од 45 милиона корисника, поготово после Брегзита.

Упркос томе, компанија се припремила за ВЛОП именовање, а такође је планирала интерну ревизију како би се уверила да ће бити у складу са прописима ДСА, рекли су запослени у "Твитеру".

Они су очекивали раст корисника и били су забринути да би пријављивање мање од 45 милиона активних корисника месечно могло да утиче на репутацију "Твитера" међу оглашивачима.

image