Економија

Највећи кинески произвођач електричних аутомобила на путу да надмаши "Теслу"

"БИД", који је прошле године први пут потиснуо "Фолксваген" с трона највећег продавца аутомобила у Кини, има амбиције да продре и на јапанско и северноамеричко тржиште, као и да оствари веће присуство у ЕУ
Највећи кинески произвођач електричних аутомобила на путу да надмаши "Теслу"www.globallookpress.com © Zheng Huansong

Међу економистима који прате ауто-индустрију у Источној Азији највећа вест последњих дана је чињеница да се кинески произвођач електричних возила "БИД" у трећем тромесечју ове календарске године, по броју продатих аутомобила широм планете, готово изједначио са најпознатијим светским произвођачем – америчком "Теслом".

Наиме, "Тесла" је широм планете у трећем тромесечју продала око 435.000 возила, док је кинеска компанија предала новим власницима кључеве за 431.603 аутомобила.

Наравно, за "БИД" је највеће тржиште домаће, кинеско (где је у првих девет месеци продао преко 1,8 милиона возила), али су значајни резултати у сфери продаје забележени и у југоисточној Азији, земљама попут Тајланда и Сингапура, потом у Шведској, Аустралији, на Новом Зеланду, у Бразилу и Израелу.

"БИД", који је прошле године први пут потиснуо "Фолксваген" с трона највећег продавца аутомобила у Кини, има амбиције да продре и на јапанско тржиште и северноамеричко тржиште, те оствари веће присуство у ЕУ, где од недавно има продајна упоришта у Шведској, Немачкој и Холандији.

Међутим, јасно је да ће, нарочито када је у питању ЕУ, у степену остварења тих амбиција велику реч имати политика. Европска комисија је у септембру ове године објавила да је отпочела истрагу, која би могла да резултира ограничењем увоза јефтиних кинеских електричних возила или увођењу високих царина, под изговором да је реч о нефер трговини, јер кинеска држава субвенцијама учествује у њиховој производњи.

image
VV inauguration
banner