Култура

Мијазаки бум у Кини: "Студио Гибли" и "Алибаба" праве спектакуларну интерактивну изложбу у Шангају

Култне руком цртане анимације јапанског мајстора добро су познате и вољене у Кини, и то пре свега захваљујући пиратским издањима која су за читаве генерације била једини контакт са награђиваним филмовима
Мијазаки бум у Кини: "Студио Гибли" и "Алибаба" праве спектакуларну интерактивну изложбу у ШангајуGetty © Photo by Tomohiro Ohsumi/Getty Images

Чувени "Студио Гибли" Хајаоа Мијазакија удружиће се са кинеском продуцентском кућом "Алибаба пикчерс" на новим пројектима за кинеско тржиште као што је велика интерактивна "Студио Гибли" изложба најављена за 2024. годину.

"Фанови и посетиоци ће, заронивши у очаравајуће царство анимације Хајаоа Мијазакија, моћи да уживају у задивљујућем и импресивном путовању у коме ће поново проживети дубоке емоције и осетити инспиративну храброст легендарног аниматора", поручили су из "Алибабе" у изјави за "Холивуд репортер".

Две компаније потписале су споразум о стратешком партнерству поводом нове изложбе у Шангају и потенцијалне заједничке продукције анимираних филмова у будућности. На састанку који није био најављен јавности, споразум су потписали продуцент Тошио Сузуки, познат као "Мијазакијева десна рука" и председник "Алибаба пикчерса" Ли Ђије. 

"Холивуд репортер" је пренео и да ће "Алибаба" бити дистрибутер најновијег Мијазакијевог филма "Дечак и чапља" у кинеским биоскопима. 

Мијазакијеве култне руком цртане анимације добро су познате и вољене у Кини, и то пре свега захваљујући пиратским издањима која су за читаве генерације била једини контакт са легендарним анимираним филмовима. 

Међутим, последњих година "Студио Гибли" настоји да надокнади изгубљено време тако што по први пут емитује одабране наслове у кинеским мултиплексима. Филм јапанског мајстора "Мој комшија Тоторо" из 1988. године зарадио је 2018. године 26 милиона долара од поновног приказивања у Кини, а оскаром награђени "Зачарани град" из 2001. године је 2019. у кинеским биоскопима зарадио 69 милиона долара. Омиљени "Замак на небу" из 1986. је у кинеске биоскопе стигао тек прошле године.

"Дечак и чапља" – прича о одрастању са биографским елементима

Мијазакијев први дугометражни филм у последњој деценији, а потенцијално и његов последњи – "Дечак и чапља" – већ је постао један од његових критички и комерцијално најуспешнијих наслова, оцењује "Холивуд репортер".

Зарадио је 43,1 милион долара од пројекција у Северној Америци и недавно је освојио Златни глобус у категорији најбољег анимираног филма, што је први пут да је ову награду добило остварење које није на енглеском језику.

Филм "Дечак и чапља" ослања се на роман Гензабуроа Јошина из 1937. године, али се ради о оригиналном сценарију који је написао Мијазаки и садржи бројне мотиве из његове биографије. Радња филма смештена је у Јапан за време Другог светског рата, а главни јунак је дечак Махито чија мајка је погинула у пожару. У питању је прича о одрастању, у којој дете мора да превазиђе сопствену себичност и научи да живи за друге.

Мијазаки је већ неколико пута претио да ће се повући, а посебно 2013. године након премијере филма "Ветар се уздиже". Ипак, рад на филму "Дечак и чапља" је започео 2016, а продукција је трајала седам година. С обзиром на то да је Мијазаки пре две недеље напунио 83 године, стиче се утисак да је "Дечак и чапља" заиста његов последњи дугометражни филм.

Као и у остатку света, јапанске аниме филмови и серије постали су изузетно популарни у Кини, у којој су током протекле године аниме хитови у биоскопима чак надмашили холивудске блокбастере. "Сузуме" Макото Шинкаја зарадио је у кинеским биоскопима 110 милиона долара, а "Прво закуцавање" "Тоеи анимација" 90 милиона. 

Попут "Гиблија" и "Алибабе", Шинкај је договорио сарадњу са кинеским "Роуд пикчерс" како би организовали низ аниме атракција и изложби у Кини.

image
Инаугурација председника Русије
banner