Магазин

Римејкови све заступљенији - зашто се све мање промовишу оригинални филмови и серије

Прављење наставака или нових верзија популарних филмова и серија је од скорије постао велики тренд у филмској индустрији. Оригиналних дела је све мање и ''римејкови (remake)'' већ измишљених прича се пласирају више него икада. Како је публика подељена на оне који их воле и оне који их бојкотују?
Римејкови све заступљенији - зашто се све мање промовишу оригинални филмови и серије© Pexels/cottonbro studio

Није могуће набројати количину наставака или обрада познатих филмова и серија направљених у протеклих неколико година. Продуцентске куће су схватиле да овакав садржај доноси профите и сада се чешће опредељују за снимање нових верзија већ постојећих прича или карактера, уместо креирања потпуно нових универзума.

Само неки од новијих примера су: Аватар, Среда, Барби, Џокер, Секс и град, Матилда, Винкс, на десетине класичних Дизнијевих филмова и многи други.

Већина ових филмова или серија доноси велики новац и најважнији фактор који утиче на (не)успех оваквих дела је носталгија.

Носталгија је невероватно моћан маркетиншки алат који се тренутно највише користи у модној и филмској индустрији. Гледајући обраде филмова који су били популарни у детињству многих генерација има умирујућ психолошки ефекат. Карактери и приче које је цео свет волео током одрастања се поново враћају, као стари пријатељи. Неки од оваквих пројеката доживе огроман успех, попут ''Среде'' и другог дела ''Аватара''.

Ипак, постоји велики број мана у оваквом садржају, који многи корисници на друштвеним мрежама редовно истичу.

Многи сматрају да се у оваквим прерадама често изгуби суштина првобитног извора или ликова. На пример, често се пласирају савремени сленг, хумор или тренутно актуелне теме у друштву и забавним медијима које некада не одговарају сржи првобитног дела.

Такође, губи се шарм првобитних пројеката зарад пласирања политички коректних лекција. Постоји мали број римејкова или наставака који су успешно искомбиновали оба критеријума - поука и оригиналност.

Није проблем у коришћењу забавног садржаја за слање оваквих порука, али се на овај начин често изгуби креативност а ликови немају аутентичне особине, због којих су били вољени на почетку.

Један од скоријих примера је ''Среда''. Иако је серија била огроман хит на ''Нетфликсу'' и утицала на моду и ТикТок трендове, многи су се противили неким карактеристикама главног лика, сматрајући да оригинална Среда не би припадала шаблону понашања који је пласиран у серији, а који је створен како би био ''лакши за продају''.

Неки фанови одбијају римејкове и пре него што се почну емитовати - као што је ''Велма''. Након што је емитован трејлер за ''одраслу верзију Скуби-Ду'' универзума (у коме се чак ни не појављује овај популарни пас), реакције на Твитеру су већином негативне:

''Ово нису исти ликови које сви волимо. Поента је да се сви у Скуби-Ду групи међусобно воле и поштују, без обзира на њихове различитости. Ово је само још једна серија која покушава да представи 'одраслу' верзију средњошколаца из поп културе, који су 'кул' зато што имају секс и користе дрогу.''

Неки корисници друштвених мрежа повезују константно прерађивање истих пројеката, тема и ликова са непотизмом Холивуда. У преводу - ако се увек понављају исти сценаристи, редитељи, глумци и њихова деца, не постоји много простора за оригиналност.

И даље постоје креативни ''бисери'' који су се пласирали на мејнстрим сцену. Ипак, изазов је пронаћи квалитетну и нову причу, која је у исто време прикладана за савремено доба. Лакше је погледати пети наставак предвидљивог и мега-популарног блокбастера.

Једина врста борбе против ''изумирања'' уметности филма, које брине многе креативе, је активно тражење односно бирање мање познатих имена редитеља, глумаца, пројеката и тражити инспирацију у алтеративнијим радовима.

image