Магазин

YandexGPT виртуелни асистент "Алиса" коначно доступан: Пише текстове и даје савете

Чет-бот YandexGPT интегрисан у виртуелног асистента "Алиса", од 17 .маја je постао доступан на главној страници Јандекс (ya.ru), саопштила је прес-служба, Јандекс тима, а ову функцију, за само један дан користило је више од милион људи. Захваљујући вештачкој интелигенцији, Алиса је научила да пише текстове и предлаже идеје готово једнако добро као особа која разуме тему.
YandexGPT виртуелни асистент "Алиса" коначно доступан: Пише текстове и даје савете© freepik/rawpixel.com

Сада свако може дати Алиси задатке користећи било који претраживач за десктоп или мобилни уређај. На пример, на телефону је лако направити мени за свечану вечеру, списак намирница и сачувати све то у белешкама, а на рачунару - припремити бизнис план, комерцијалну понуду или тезе за састанак.

Јандекс је обучио чет-бот YandexGPT да подржава контекст разговора - сада виртуелни асистент Алиса прати нит и логику разговора, памти претходне примедбе и одговара на додатна питања, саопштава компанија. Средином маја Јандекс је објавио да је први у свету који је имплементирао велики језички модел најновије генерације виртуелног асистента. Тада је менаџер Денис Озорнин истакао да овај језички модел не узима у обзир претходне примедбе корисника, али ће у будућности научити да следи логику и контекст разговора.

Сада, YandexGPT (YaLM 2.0) памти примедбе и одговара на прецизна, додатна питања. Ово омогућава комуникацију са њом, као са особом која прати радњу разговора. Софтвер вештачке интелигенције ради у режиму "Алис" "Хајде да размислимо" и подржава разговор дуг до хиљаду речи", саопштили представници компанија у понедељак, 5. јуна, додајући да је могуће у претрази појаснити свој захтев без претходног понављања у целини. На захтев корисника, Алиса може давати савете, деловати као пословни партнер или коаутор. На пример, са њом можете разговарати о пословним плановима, упоредити предности и недостатке куповине аутомобила или се припремити за интервју. "Она ће заједно са вама смислити слогане, идеје за стартапе и десетине интернет објава за различиту публику", нагласили су из Јандекса.

"Подршка контексту је технички тежак задатак. Било је потребно научити чет-бот када је потребно да узме у обзир претходне реплике, а када не. Да би то урадио, додатно је обучен на референтним примерима безличних дијалога. За мање од три недеље, корисници су Алиси поставили десетине хиљада питања која захтевају контекстуални одговор, а АИ тренери су научили модел да да најрелевантнији одговор на такве захтеве. Такође, "Јандекс тим је користио дијалоге из open source скупa података Open Assistant ", додаје се у саопштењу. Према подацима компаније, нову функцију "Хајде да размислимо" већ је користило два милиона људи. 

YandexGPT је раније је био доступан само на Јандекс претраживачу, апликацији Јандекс, и телевизорима са Алисом, а сада се налази на главној Јандекс страници, где можете имати увид и у историју преписке.

image