Русија

Руски авион МС-21: Серијска производња почиње 2024. године

Уједињена авио-компанија (УАЦ) је саопштила да ће МС-21 моћи да превезе до 211 путника. Раније је било дозвољено да превози до 175 људи
Руски авион МС-21: Серијска производња почиње 2024. године© ОАК

Након завршетка низа тестирања, провера и замене страних система домаћим, требало би да почне серијска производња руског авиона МС-21 300/310, пројекта компаније "Јаковљев" на основи модела "јак-242".

Планирано је производња започне још 2016. године, али је то одложено због модификација везаних за санкције САД. Конкретно, више се не користе мотори америчке компаније "Прат енд Витни", већ домаћи ПД-14. Главни конкуренти авиону МС-21 су "комак C919", "боинг 737 макс 8" и "ербас A320 нео".

Какав је ово авион?

МС-21 је руски ускотрупни авион дизајниран за превоз путника на средњим удаљеностима од пет до шест хиљада километара. Ширина кабине МС-21 је 406 цм (око 30 цм више него "боинга 737"), што му омогућава да путницима пружи удобност упоредиву са најновијим широкотрупним авионима. Крило авиона је направљено од полимерних композитних материјала. Укупно, у процесу финализације авиона, увезено је више од 80 компоненти.

"Уједињена авио-компанија" (УАЦ) је саопштила да ће МС-21 моћи да превезе до 211 путника. Раније је било дозвољено да превози до 175 људи.

На основу резултата проучавања резултата испитивања, Федерална агенција за ваздушни саобраћај је одобрила главну промену сертификата о типу, која омогућава летелици да превезе највише 211 људи.

"Успели смо да извршимо хитну евакуацију брже од 90 секунди, што је предвиђено стандардима безбедности у ваздухопловству. Стварно време је било 81,7 секунди. Извештај о испитивању одобрио је Ваздухопловни регистар Русије. Одобрење главне измене сертификата о типу који је издала Росавијација омогућиће нам у будућности да снабдевамо авионе МС-21 авио-компанијама у свим опцијама конфигурације, укључујући и ону најпространију", каже заменик генералног директора за цивилно ваздухопловство УАЦ, генерални директор АД "Јаковљев" Андреј Богински.

Током испитивања потврђена је усклађеност летелице са савременим и будућим стандардима безбедности у ваздухопловству, као и функционисање опреме за хитно спасавање летелице. Из авиона је успешно евакуисано 211 путника, као и чланови посаде (3 члана летачке посаде и 5 стјуардеса).

Прве испоруке авиона са 211 седишта очекују се 2024. године, и то прво руској авио-компанији "Аерофлот". Серијска производња авиона са максималним бројем путника би требало да почне 2025. године.

image